کاهش ۶۰ درصدی تقاضای خرید موتورسیکلت رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازمیدکی تهران، اظهار کرد: در شش ماه گذشته حدود ۲۰ درصد قیمت موتورسیکلت بالا رفته است، امکان داشت بیشتر از این هم گران شود. تقاضا هم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است. محمد خادم منصوری در گفتوگو با ایلنا، در […]
کاهش ۶۰ درصدی تقاضای خرید موتورسیکلت
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازمیدکی تهران، اظهار کرد: در شش ماه گذشته حدود ۲۰ درصد قیمت موتورسیکلت بالا رفته است، امکان داشت بیشتر از این هم گران شود. تقاضا هم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
محمد خادم منصوری در گفتوگو با ایلنا، در مورد بازار موتورسیکلت اظهار داشت: در شش ماه گذشته حدود ۲۰ درصد قیمت موتورسیکلت بالا رفته است و امکان افزایش بیشتر وجود نداشت. اما چون خریدار کاهش پیدا کرده بیش از این گران نشده است.
وی افزود: تقاضای موتور بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است. فعلاً که ارز قیمت تقریباً ثابتی دارد، برنامهای برای افزایش قیمت موتورسیکلت وجود ندارد.
وی در مورد واردات موتور از چین تصریح کرد: فعلاً واردات موتور تنها از چین امکانپذیر است و از کشورهای دیگر کمیسخت شده است. اگر بخواهیم از اندونزی یا مالزی موتورسیکلت وارد کنیم، با قیمت بالا تمام میشود. از همین روی شاید حدود ۸۵-۹۰ درصد واردات موتورسیکلت از چین است. تعداد واردات ما حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد است، قبلاً میزان واردات ما حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار موتورسیکلت بود.
منصوری در مورد کیفیت موتورسیکلتهای وارداتی از چین، گفت: الان دیگر اینطور نیست که هر جنس بیکیفیتی بتواند وارد شود. خریدار خیلی احتیاط میکند و از طرف دیگر موتورسیکلت خدمات پس از فروش دارد، تولیدکننده هم مایل نیست که جنس بیکیفیت عرضه کند.
وی در ادامه افزود: واردات موتورسیکلت از هند که قبل از تحریمها موتورسیکلتهای باکیفیت و حدود ۴۵-۵۰ درصد کل نیاز ایران را تأمین میکرد، تقریباً به صفر رسیده است. البته فکر میکنم اگر کمی تولیدکنندگان ما حمایت شوند، مشکل موتورسیکلت ما را برطرف کنند. ما تولیدکنندگانی داریم که توان تولید موتورسیکلت باکیفیتتر از هندی را دارند ولی نیاز به حمایت دارند.
خادم منصوری در مورد موتورسیکلتهای برقی گفت: اگر هوای پاک واقعاً مهم است، دولت محترم باید به موضوع موتورسیکلت برقی ورود و سوبسیدی ارائه کند. همینطور از تجار بخواهد که موتورسیکلتهای باکیفیت بیاورند. موتورسیکلت ۱۰- ۱۵ میلیون تومانی موتوری نیست که بتواند توجه مصرفکننده را به خود جذب کند، باید کیفیت موتورسیکلت برقی بالا و باطری قوی داشته باشد. در این مورد باید کار کارشناسی زیادی انجام شود.
وی در این مورد افزود: در مورد موتورسیکلت برقی فعلاً اقدامینشده است، فقط کارخانهدارها را موظف کردهاند که تعدادی موتورسیکلت برقی تولید کنند، اما متأسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیستند. موتورسیکلت برقی به خاطر خدمات، خریدار زیادی هم ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازمیدکی تهران در پایان، اظهار داشت: قوانین دستوپا گیر گمرک باید کمیکاهش یابد چون قشر موتورسیکلتسوار بخش ضعیف جامعه هستند. با این قیمت بالا، مردم دیگر فکر تغییر موتور نیستند بلکه بهدنبال تعمیر آن هستند که آن نیز نیاز به قطعات دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.