زمان ارائه لایحه رتبهبندی معلمان به مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش خود را میکنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه، بتوانیم لایحه رتبهبندی معلمان را تقدیم مجلس کنیم. به گزارش فارس، محسن حاجیمیرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت لایحه رتبهبندی معلمان اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگی، […]
زمان ارائه لایحه رتبهبندی معلمان به مجلس
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش خود را میکنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه، بتوانیم لایحه رتبهبندی معلمان را تقدیم مجلس کنیم. به گزارش فارس، محسن حاجیمیرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت لایحه رتبهبندی معلمان اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگی، اجرای رتبهبندی معلمان است. از سال۹۵ موضوع رتبهبندی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت و در دو نوبت که رتبهبندی اجراء شد، با استفاده از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری، این افزایشها اعمال شد و معلمان براساس صلاحیتها در یکی از رتبههای یک تا چهار قرار گرفتند و از مزایای آن بهرهمند شدند. وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته، به دلیل اینکه امتیازات فصل دهم به صورت عمومی در اختیار همه کارکنان دولت قرار گرفت، ضرورت بازنگری در موضوع رتبهبندی معلمان احساس شد. بر همین اساس با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، پیشنویس لایحه رتبهبندی معلمان تدوین شد و براساس صلاحیتهای عمومی، صلاحیتهای تخصصی و صلاحیتهای حرفهای سنجش میکند و معلمان یکی از رتبههای مورد نظر را دریافت میکنند. حاجیمیرزایی با بیان اینکه این لایحه از سوی وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و دولت تقدیم شد، گفت: این لایحه در حالحاضر در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است که قرار است با فوریت، بررسی و تصویب شود و به صحن دولت بیاید. وی در پاسخ به این پرسش که این مراحل چقدر طول میکشد، افزود: تمام تلاش خود را میکنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه، بتوانیم این لایحه را تقدیم مجلس کنیم و امیدواریم مشکلی در فرآیند بررسی پیش نیاید چون تفاهمات اولیه با سازمان مربوطه طی شده است و پیشبینی شده است که مسیر با سرعت بیشتری طی شود. وزیر آموزش و پرورش درباره ویدیویی که در فضای مجازی درباره کمفروشی منتشر شده است، توضیح داد و گفت: امسال، سال خاصی است و آموزش به صورت ویژه بوده و شرایط خاصی دارد؛ در سالهای گذشته، مدرسه بود و معلمان هم در مدرسه حضور داشتند و دانشآموزان سر کلاس میآمدند، ارتباط چهرهبهچهره بود و فرآیند آموزش تحتنظارت بود، یعنی دانشآموزان روزی چند ساعت در مدرسه حضور داشتند و مطئمن بودیم که فرآیند آموزشی با دقت انجام میشود. وی ادامه داد: در نشستی که با معاونان و مدیران کل داشتم و مخاطب من، معاونان و مدیران کل بود، تلاش کردم که به آنها توجه دهم که امسال، سال خاصی است و با روشهای گذشته نمیتوانیم مسائل امسال را حلوفصل کنیم؛ آموزشها متنوع شده است، بخشی در شبکه شاد و بخشی از طریق تلویزیون ارائه میشود و ما باید مطئمن باشیم که همه دانشآموزان به آموزش با کیفیت دسترسی دارند. حاجیمیرزایی تصریح کرد: مخاطب بنده، معاونان و مدیران بودند. زیرا وقتی که حکم مسؤولیت را میپذیریم به معنای آن است که این دِین را پذیرفتیم و باید خوب فعالیت کنیم و مطمئن شویم که آنها دسترسی کامل به آموزش دارند و به هیچ وجه مخاطب این صحبت من، اگر در محتوای گفتوگو هم دقت کنید، میبینید که معلمان نبودند. وی افزود: اتفاقاً معلمان در شرایط کرونا، کاریکارستان کردند و بسیار خلاقانه، مسؤولانه و متعهدانه ظاهر شدند و خانوادهها میتوانند گواه باشند که معلمان چقدر وقت بیشتری میگذارند و چقدر مراقبت میکنند و همه ما قدردان معلمان هستیم و این خطایی که در برداشت اتفاق افتاده و برخی سایتها این را به معلمان نسبت دادند، به هیچوجه چنین چیزی نیست، بلکه ما خودمان را مخاطب قرار دادیم و در آن جمع هم گفتم اولین کسی که مخاطب این حرف است، خودم هستم. وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ذمه ۱۵میلیون دانشآموز روی دوش من است و باید اطمینان داشته باشم که آنها به آموزش باکیفیت دسترسی دارند و از این طریق مدیران خود را ترغیب کردم که نظارت خود را تشدید کرده و حضور خود را تقویت کنند؛ کار امروز آموزش و پرورش، شبانهروزی است تا بتوانیم این مسؤولیت خطیری که داریم، انجام دهیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.