صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی ابلاغ نشده است

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی کشور صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی ابلاغ نشده است مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی کشور گفت: علی‌رغم دستور رئیس پلیس راهور ناجا برای صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی، اما تاکنون این دستور به اتحادیه ابلاغ نشده است. به گزارش خبرخودرو، فرهاد حقیقی افزود: صدور گواهینامه به صورت مجازی […]

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی کشور

صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی ابلاغ نشده است

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی کشور گفت: علی‌رغم دستور رئیس پلیس راهور ناجا برای صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی، اما تاکنون این دستور به اتحادیه ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرخودرو، فرهاد حقیقی افزود: صدور گواهینامه به صورت مجازی در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا راهکار خوبی به نظر می‌رسد، مشروط بر اینکه ابتدا این طرح سنجیده و آسیبشناسی شده و پس از شناسایی محاسن و معایب آن، مجری طرح و نحوه صدور مشخص شوند. اما اینکه یک‌دفعه و بدون هیچ‌گونه بررسی اعلام کنیم که گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی صادر می‌شود با توجه به اینکه نحوه اجرای آن مبهم است و جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده اجرای آن دور از انتظار است.

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی کشور، درباره افزایش تعداد آموزشگاه‌های موتورسیکلت اظهار داشت: طبق آمار و طرح آمایشی که اتحادیه آماده کرده و براساس مستندات و طرح دانشگاهی به رئیس پلیس راهورناجا ارائه داده است، تأسیس آموزشگاه‌های رانندگی جدید هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و در حال‌حاضر ۱۴ آموزشگاه موتورسیکلت در سطح شهر تهران وجود دارد که با وجود سقف ثبت‌نام ۳۰۰ نفر اما تنها بین۱۴۰ تا ۱۶۰ نفر متقاضی برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت وجود دارند. البته تعدادی از آموزشگاه به دلیل اینکه در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفتند، تعداد ثبت‌نام خوبی دارند.

حقیقی ادامه داد: براساس طرح آمایشی ما تنها دو درصد رشد جمعیت برای دریافت گواهینامه در ۱۰سال آینده وجود خواهد داشت و اینکه ملاک پلیس راهور برای افزایش تعداد آموزشگاه‌های رانندگی چیست بنده اطلاعی ندارم. بنابراین افزایش تعداد آموزشگاه رانندگی نه‌تنها ضرورت ندارد بلکه موجب ورشکستگی آموزشگاه‌های قدیمی ‌و جدید خواهد شد. لذا به جای افزایش تعداد آموزشگاه‌های موتورسیکلت می‌بایست آموزشگاه‌های موجود را تقویت، قانونمند و هوشمند کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت به نحواحسن استفاده کرد، گفت: برای گسترش یک طرح در هر زمینهای باید با مجریان آن طرح مشورت شود. در صورت همکاری پلیس اتحادیه قادر به اجرای منویات پلیس به صورت نظام مند در راستای آموزش و صدور گواهینامه به نحواحسن خواهد بود و تمام امکانات صنف را که قانون نظام صنفی در اختیار ما قرار داده جهت تحقق خواسته‌های صنف و ارائه خدمات بهتر در زمینه صدور گواهینامه به صورت مجازی در اختیار پلیس راهور قرار خواهیم داد.

حقیقی با انتقاد از عدم توجه مسؤولین به آموزشگاه‌های رانندگی خودرو، تصریح کرد: آموزشگاه‌های رانندگی خودرو پیش از شروع بیماری کرونا سه ماه تعطیل شدند و در حال‌حاضر با آغاز موج سوم کرونا مجدداً سه هفته تعطیل شدند. مسؤولین به‌راحتی دستور تعطیلی اصناف را صادر می‌کنند، اما با چنین شرایطی چگونه می‌توان ۴۰ هزار نیرو فعال در این صنف را تأمین کرد. این در حالی است که تاکنون هیچگونه یارانه دولتی در اختیار صنف ما قرار نگرفته و آموزشگاه‌های رانندگی از نظر مالی در مضیقه هستند و دچار بحران شدیدی شدند. البته ممکن است تعدادی از آموزشگاه‌ها درآمد خوبی داشته باشند اما باید کل جامعه را در نظر گرفت که متأسفانه وضعیت آموزشگاه‌ها بسیار اسفبار است.

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی کشور خاطرنشان کرد: به منظور جبران زیان وارد شده به آموزشگاه‌های رانندگی، با همکاری پلیس راهور می‌توانیم کلاس‌های نظری گواهینامه خودرو را به صورت مجازی برگزار کنیم که طرح آن توسط کانون آموزش رانندگی کشور به‌روزرسانی شده و در اختیار پلس راهور قرار داده شده و منتظر تأیید کمیته امنیت پلیس راهور ناجا هستیم.

****