محصولات ایرانخودرو با نسل جدید قوایمحرکه به بازار میآید معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو، گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات، مطابق با نقشهراه موتور و قوایمحرکه ایرانخودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سهاستوانه و عرضه خودرو با گیربکسهای جدید در دستور کار قرار دارد. به گزارش مناقصهمزایده، کیانوش پومجیب افزود: […]
محصولات ایرانخودرو با نسل جدید قوایمحرکه به بازار میآید
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو، گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات، مطابق با نقشهراه موتور و قوایمحرکه ایرانخودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سهاستوانه و عرضه خودرو با گیربکسهای جدید در دستور کار قرار دارد.
به گزارش مناقصهمزایده، کیانوش پومجیب افزود: در نقشهراه موتور مشخص کردیم که در آینده چه مسیری باید برای مجموعه موتور طی شود. ارتقای ظرفیت خط تولید مونتاژ موتور EF7 به روزانه هزار دستگاه را در دستور کار گذاشتیم. برای سری موتورهای EF پروژه بهبودی تعریف کردیم به نام EF پلاس که حداکثر ظرف یک سال آینده محصول این پروژه به بازار خواهد آمد که کاهش مصرف دستکم یک لیتری را در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش بهدنبال خواهد داشت.
وی از ارتقای بسیار جدی در خانواده موتور XU تحت پروژه XU پلاس خبر داد و گفت: موتور XU پلاس را امسال تولید میکنیم. موتور EC5 نیز که ارتقاء یافته موتور TU5 است، دیگر پروژه موتوری است که با ایجاد ظرفیت تولید روزانه هزار دستگاه در دستور کار قرار دارد و همزمان با تولید محصول پروژه K132 محقق خواهد شد.
پورمجیب پروژه راهبردی دیگر در حوزه موتور را توسعه موتور سهاستوانه اعلام کرد و گفت: موتور سهاستوانه یکی از روندهای جهانی است و تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد و توسعه و تولید انبوه این موتور تا سال ۱۴۰۱ طول خواهد کشید که خود، کار بزرگی است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایرانخودرو، توسعه گیربکس را نیز یکی از برنامههای توسعه ای این خودروساز برشمرد و خاطرنشان کرد: برای حرکت بهتر خودرو در سرعتهای بالا، کاهش مصرف سوخت راحتی سرنشین، پروژه تولید گیربکس ششدنده را در دستور کار قرار دادهایم. رانا با گیربکس ششدنده نیز امسال به بازار خواهد آمد و در پی آن، نقشهراه گیربکس نیمهاتوماتیک AMT را داریم که تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.
وی افزود: دناپلاس توربو با گیربکس ششسرعته اتوماتیک و موتور EF7TC نیز که اوایل سالجاری تولیدی شد، بهزودی به گیربکس ششسرعته دستی نیز مجهز خواهد شد. تا آخر امسال نیز ۲۰۷ را هم با گیربکس ششسرعته اتوماتیک تولید خواهیم کرد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایرانخودرو ادامه داد: موتور EF7 توربوشارژ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک را نیز بر روی محصول پروژه K132 به کار خواهد رفت؛ همچنین خردادماه سال آینده این محصول با موتور EC5 و گیربکس ششسرعته اتوماتیک به تولید انبوه خواهد رسید. پژوپارس نیز در آینده مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک خواهد شد.
پورمجیب از آغاز طراحی و توسعه گیربکس اتوماتیک DCT در سالجاری خبر داد و گفت: ما با برنامهای کاملاً روشن طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک با ساخت داخل بالا را در دستور کار داریم و در بازهزمانی دوساله به تمام نیازهای مشتریان مان پاسخ خواهیم داد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.