میزان تولید خودرو جوابگوی نیاز بازار نیست

میزان تولید خودرو جوابگوی نیاز بازار نیست در مراسمی‌ شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) تعدادی از اقلام آموزشی مورد نیاز رشته‌های مرتبط با صنعت خودرو را برای هنرستان‌های متوسطه فنی و حرفه‌ای شهر‌های کم‌برخوردار کشور اهداء و ارسال کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مراسم محسن صالحی‌نیا؛ رئیس هیأت‌عامل سازمان گسترش و نوسانی […]

میزان تولید خودرو جوابگوی نیاز بازار نیست

در مراسمی‌ شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) تعدادی از اقلام آموزشی مورد نیاز رشته‌های مرتبط با صنعت خودرو را برای هنرستان‌های متوسطه فنی و حرفه‌ای شهر‌های کم‌برخوردار کشور اهداء و ارسال کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مراسم محسن صالحی‌نیا؛ رئیس هیأت‌عامل سازمان گسترش و نوسانی صنایع ایران گفت: اهدای این اقلام به هنرستان‌ها باعث تقویت صنعت خودرو در آینده می‌شود.

صالحی‌نیا، با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه خوبی برای افزایش تولید خودرو‌های سواری و سنگین داشته است، گفت: این افزایش تولید با هدف‌گذاری انجام شده است. این گروه صنعتی ظرفیت تولید زیادی دارد.

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسانی صنایع ایران، گفت: در طی یک تا دو هفته اخیر بحث‌هایی درخصوص سیاست‌های افزایش و نحوه تولید خودرو پیش آمد که در حال جمع‌بندی هستیم. افزایش تولید برای مدیریت زنجیره تأمین است، هدف ما ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان است.

این مقام مسؤول تشریح کرد: یکی از اهداف اصلی جلوگیری از ضرر و زیان در مجموعه خودروسازی است، برای کاهش قیمت تمام‌شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم و با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

صالح‌نیا گفت: تعاملاتی را با شورای رقابت داریم. تجاری شدن خودرو‌ها و عرضه آن‌ها نکاتی است که باید جزء اهداف باشد و باید به نحو مطلوب به آن دست پیدا کرد.

 وی گفت: تمام تلاش ما این است که تا شکاف ایجاد شده قیمت بازار و کارخانه را کاهش دهیم. حجم تقاضا برای خودرو در کشور بالاست و تولید خودرو نیز جوابگوی این حجم تقاضا نیست.

صالحی‌نیا با بیان اینکه اولویت وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت تأمین ارز برای نهاده‌های واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی است، گفت: حفظ ذخایر استراتژیک در حوزه گندم، برنج، فرآورده‌های پتروشیمی ‌و… در سطح کشور از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه فشار بر سامانه نیما برای تأمین ارز افزایش یافته است، گفت: امسال به دلیل محدودیت‌های ارزی فشار بر سامانه نیما افزایش یافته است و در تلاش هستیم با تهاتر کالا مشکلات در این بخش را حل کنیم.

در ادامه این مراسم علیرضا کمرئی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: این هدایا نشان‌دهنده توزیع فرهنگ مؤثر در تقویت سیستم آموزش و پرورش است، اینگونه می‌توانیم نیروی انسانی خوبی در آینده داشته باشیم.

وی بیان کرد: تمایز جوامع امروز را باید در کیفیت نیروی انسانی جست‌و‌جو کرد. برخورداری از شایستگی حرفه‌ای و انسانی بسیار مهم است که به سطح کیفیت آموزش‌ها باز می‌گردد.

کمرئی ادامه داد: آموزش و پرورش در تقویت نیروی انسانی در تلاش است تا آینده‌ای قوی را داشته باشیم. دانش‌آموزان تأثیر قابل‌توجهی در آینده صنعت دارند و با داشتن وسایل کمک آموزشی بهتر می‌توان آن‌ها را به خوبی تربیت کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: تاکنون حدود ۷۵ هزار نفر از دانش‌آموزان در بحث صنعت خودرو تربیت شده‌اند، هزار و ۲۷۳ هنرستان داریم که مستقیم با موضوع خودرو در ارتباط هستند.

 کمرئی، تشریح کرد: هدایای گروه صنعتی ایران‌خودرو به استان‌هایی ارسال می‌شود که واقعاً نیازمند هستند، استان‌هایی که این هدایا را دریافت خواهند کرد شامل سیستانوبلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجانغربی، خراسان‌شمالی، کردستان و کهگیلویه‌وبویراحمد شامل می‌شوند.