رسیدگی به شکایات خریداران اینترنتی ؛ نهایتاً در ۶ روز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: براساس قانون جدید، کسبوکارهای دارای «اینماد» تنها شش روز فرصت دارند تا به شکایت مشتریان رسیدگی کنند. به گزارش ایرنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در تازهترین اطلاعیه خود اعلام کرد از هفته آینده مهلت زمانی تعیین شده برای شاخص […]
رسیدگی به شکایات خریداران اینترنتی ؛ نهایتاً در ۶ روز
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: براساس قانون جدید، کسبوکارهای دارای «اینماد» تنها شش روز فرصت دارند تا به شکایت مشتریان رسیدگی کنند.
به گزارش ایرنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در تازهترین اطلاعیه خود اعلام کرد از هفته آینده مهلت زمانی تعیین شده برای شاخص تأخیر در پاسخگویی توسط کسبوکارهای اینترنتی را بهروزرسانی میکند.
خرید اینترنتی از آن «هندوانههای در بستهای» بود که کسی نمیدانست اگر پول را واریز کند و بعد کالا با مشخصات ذکر شده به دستش نرسد باید چه کند؟ مشکلی که امروزه در خرید از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام هنوز ادامه دارد. ریشه اصلی این مشکل، نداشتن مرجعی برای رسیدگی است.
اما از زمانی که خرید اینترنتی در کشور ما جا افتاد، مسؤولان با ارائه نماد به سایتهای فروش اینترنتی، سعی کردند برای خریداران پشتوانهای را ایجاد کنند. اکنون تمامی سایتهایی که از طریق اینترنت اقدام به فروش و ارائه خدمات به افراد میکنند، موظف به دریافت اینماد هستند. نمادی که برای مشتریان اینترنتی این اعتماد را میدهد که اگر مشکلی در خرید خود داشتند، میتوانند از این طریق شکایت خود را ثبت کرده و مشکل تا مرحله حل شدن پیگیری کنند.
در فرآیند قبلی، کسبوکارها از سه مهلت زمانی ۹۶ ساعته یعنی ۱۲ روز برای پاسخگویی به شکایات بهرهمند بودند اما در بهروزرسانی جدید، این مهلت به شش روز و سه فرصت زمانی ۷۲، ۴۸ و ۲۴ ساعت تغییر کرده است.
بر این اساس، کسبوکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی، برای پاسخگویی به هر یک از شکایات دریافتی خود، به طور کلی شش روز مهلت خواهند داشت و از زمان ثبت شکایت، مهلت اولیه ۷۲ ساعت جهت پاسخگویی به شکایت دریافتی وجود دارد.
در صورت عدم پاسخگویی کسبوکار در طی ۷۲ ساعت اولیه به آن شکایت، یک تأخیر برای آن کسبوکار ثبت شده و ۴۸ ساعت مهلت برای دور دوم پاسخگویی به کسبوکار داده میشود. در صورتی که کسبوکار در طول این مهلت زمانی هم به شکایت دریافتی پاسخی ارائه نکند، یک تأخیر دیگر برای وی ثبت شده و در نهایت مهلت زمانی پایانی که ۲۴ ساعت است به او داده میشود. در صورت عدم پاسخگویی کسبوکار پس از گذشت ۲۴ ساعت نهایی، شکایت ثبت شده به عنوان شکایت بدون پاسخ در کارتابل و پروفایل اینماد کسبوکار ثبت خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.