هند کانون جهانی تولید خودرو می‌شود!

تا ۵ سال آینده؛ هند کانون جهانی تولید خودرو می‌شود! دولت هند تلاش می‌کند تا ظرف پنج سال آینده این کشور را به کانون جهانی تولید خودرو تبدیل کند. به گزارش کارپرس، نیتین گادکاری، وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای و بزرگراه‌های هند، می‌گوید: دولت این کشور در تلاش است طی پنج سال آینده هند را به کانون […]

تا ۵ سال آینده؛

هند کانون جهانی تولید خودرو می‌شود!

دولت هند تلاش می‌کند تا ظرف پنج سال آینده این کشور را به کانون جهانی تولید خودرو تبدیل کند.

به گزارش کارپرس، نیتین گادکاری، وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای و بزرگراه‌های هند، می‌گوید: دولت این کشور در تلاش است طی پنج سال آینده هند را به کانون جهانی تولید خودرو تبدیل کند.

گادکاری، اظهارداشت: دولت هند در حال‌حاضر سیاست‌هایی را برای پشتیبانی از صنعت خودرو دنبال می‌کند.

وی در یک بیانیه رسمی‌ در همایش مجازی «کنفرانس حمل‌ونقل الکتریکی۲۰۲۰» عنوان کرد: «آینده بسیار روشن است و هند این توان را دارد تا به بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی (EV) در جهان تبدیل شود.»

این مقام هندی همچنین از صنعت اتومبیل خواست تا هزینه خودروهای برقی را کاهش دهند تا میزان فروش این محصولات بالا رفته و صنعت سود خود را افزایش دهد.

وی در عین حال بر لزوم حفظ کیفیت خودروهای تولیدی تأکید کرد.

گادکاری خاطرنشان کرد: با افزایش تولید صنعت خودرو، خواهد توانست تا تقاضای یک بازار روبه رشد را فراهم کند.

گادکاری اضافه کرد: تولیدکنندگان هندی این ظرفیت را دارند تا خودروهای برقی کارآمدی را تولید کنند که نه‌تنها باعث اشتغالزایی بیشتر می‌شود، بلکه فرصت‌هایی را برای صادرات فراهم می‌آورد.

گفتنی است؛ دولت هند برنامه‌های وسیعی را برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل خود دنبال می‌کند و ایجاد زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی اکنون مورد توجه مقامات دهلی و سایر شهرهای هند قرار گرفته است.