خوزستان نیازمند ایجاد شهرک فناوری انرژی است

خوزستان نیازمند ایجاد شهرک فناوری انرژی است   مشاور سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اعلام ضرورت ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز برای ارائه خدمات فنی و مهندسی گفت: نیاز به ایجاد این شهرک در خوزستان احساس می‌شود. به گزارش ایرنا، فرهاد کیارسی افزود: خوزستان یکی از استان‌های فعال در حوزه نفت، گاز […]

خوزستان نیازمند ایجاد شهرک فناوری انرژی است

  مشاور سازمان صنایعکوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اعلام ضرورت ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز برای ارائه خدمات فنی و مهندسی گفت: نیاز به ایجاد این شهرک در خوزستان احساس می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرهاد کیارسی افزود: خوزستان یکی از استان‌های فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی‌است به همین دلیل ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز می‌تواند خوزستان را به قطب ارائه خدمات در حوزه انرژی در کشور تبدیل کند.

وی افزود: انتقال فناوری لازم در حوزه انرژی، ارتقاء خدمات مورد نیاز در این حوزه، ارتقاء از سطح قطعه سازی به تجهیزسازی و فرآیند سازی از مزایای ایجاد این شهرک است.

کیارسی ادامه داد: راه‌اندازی شهرک فناوری انرژی کمک می‌کند به صورت تخصصی در بخش انرژی ارائه خدمات انجام شود.

در سفری که رئیس سازمان صنایعکوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هفته گذشته به خوزستان داشت، برای ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز اعلام آمادگی کرد.

مطالعات این شهرک انجام شده و نیاز به حمایت در سطح ملی است تا فرآیند ساخت و تجهیز آن انجام شود.

از آنجا که خوزستان از استان‌های نفت‌خیز و فعال در بخش گاز و پتروشیمی ‌است، ایجاد این شهرک برای ارائه خدمات به حوزه انرژی در این استان ضروری است.

 

مشاور سازمان صنایعکوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه اگر مشاور آگاه برای راهنمایی واحدهای تولیدی وجود نداشته باشد، واحدهای تولیدی دائماً در ریسک خواهند بود، گفت: مشاوران کسب‌وکار علاوه بر آموزش کارکنان، در زمینه شناسایی و معرفی مشکلات بیرونی و درونی و شیوه تأمین مالی می‌توانند به واحدهای تولیدی مشاوره دهند.

کیارسی اظهار داشت: اگر مشاوران ضعف داشته باشند بنگاه‌ها آسیب می‌بینند به همین دلیل یکی از راه‌های بهبود وضعیت واحدهای تولیدی داشتن مشاوران آگاه و عالم است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بخش مشاوران کسب‌وکار وجود دارد، اظهار داشت: تسلط کم مشاوران و نداشتن ساختار تشکیلاتی، رشدنیافتگی و عدم بلوغ و پشتیبانی نامناسب از جمله مشکلات اصلی مشاوران است.

مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به راه‌حل‌هایی برای داشتن مشاوران آگاه در کسب‌وکار گفت: آموزش مشاوران، ایجاد ساختار و تشکیلات صنفی، تحریک بنگاه‌ها برای بهره‌برداری از ظرفیت مشاوران و ایجاد محتوا و فرآیندهای حمایتی از جمله راهکارهایی است که برای داشتن مشاوران آگاه باید انجام داد.