۲۴ ساعت حداکثر زمان تعویض‌پلاک خودرو

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا اعلام کرد ۲۴ ساعت حداکثر زمان تعویض‌پلاک خودرو  رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، گفت: کسانی که برای خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند، ابتدا برای نام‌نویسی اولیه باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند. سرهنگ علی محمدی افزود: برای نام‌نویسی اولیه نیازی به بردن اسناد خودرو نیست و کارت ملی، شناسنامه […]

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا اعلام کرد

۲۴ ساعت حداکثر زمان تعویض‌پلاک خودرو

 رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، گفت: کسانی که برای خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند، ابتدا برای نام‌نویسی اولیه باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ علی محمدی افزود: برای نام‌نویسی اولیه نیازی به بردن اسناد خودرو نیست و کارت ملی، شناسنامه و بردن مدارک محل سکونت ضروری است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، گفت: سپس فروشنده از طریق سایت راهور ۱۲۰ یا نشانی اینترنتی pelak.epolice.ir  و همچنین با نصب نرم‌افزار «پلیس من» برای نقل‌وانتقال خودروی خود باید اقدام کند.

سرهنگ محمدی افزود: با ورود به این نشانی‌ها و وارد کردن اطلاعات از جمله کدملی تمامی‌خودرو‌هایی که در مالکیت ایشان است، نشان داده می‌شود و می‌تواند خودروی فروشی را انتخاب و کدملی و مشخصات خریدار را وارد ‌کند تا اطلاعات سیستم تکمیل شود.

وی گفت: البته برای ثبت خودروی فروشی، فروشنده باید بیمه خودرو، عدم خلافی و معاینه فنی را ارائه داده باشد و یکی از مزایای تعویض‌پلاک اینترنتی این است که خودروی فروشی تصادف کرده در این سامانه به خریدار نشان داده خواهد شد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، گفت: با نام‌نویسی فروشنده در سایت‌های موردنظر بلافاصله پیامی‌ به خریدار ارسال می‌شود که آیا درخواست خرید خودرو را تأیید می‌کنید و خریدار نیز در صورت تأیید بقیه مراحل را انجام خواهد داد.

سرهنگ محمدی افزود: بعد از تأیید هر دو طرف خریدار و فروشنده، نوبت زمان‌دهی از سوی مرکز شماره‌گذاری است که زمان‌های خالی را برای خریدار و فروشنده ارسال می‌کند که با توافق طرفین یک زمان انتخاب می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، گفت: حداکثر زمانی که برای تعویض‌پلاک نیاز است از زمان ثبت‌نام تا تعویض‌پلاک، ۲۴ ساعت است و در این تعویض‌پلاک اینترنتی خریدار و فروشنده به هیچ عنوان از خودرو پیاده نمی‌شوند و در ساعت مقرر وارد می‌شوند و کمتر از ۱۵ دقیقه شماره‌گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: در این خرید و فروش اسناد وکالتی پذیرفته نمی‌شود و بایستی خودرو ششدانگ در اختیار فروشنده باشد و همچنین باید کسانی که برای فروش و خرید مراجعه می‌کنند، حتماً گوشی هوشمند و رمز پویا داشته باشند.

سرهنگ محمدی افزود: همچنین خریدار اگر چند پلاک آزاد داشته باشد، می‌تواند شماره‌ای را که مورد نظرش است، انتخاب و به سیستم و مرکز شماره‌گذاری اعلام کند تا این پلاک مورد نظر صادر شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، گفت: حتماً باید خریداران و فروشندگان سر ساعت مقرر مراجعه کنند و بعد از بازدید کارشناس از خودرو و ارائه مدارک و تأیید اصالت، اسناد خودروی فروشی باطل و سند سبز تک‌برگ صادر می‌شود و در اختیار خریدار قرار می‌گیرد و سپس برای فک‌پلاک و نصب‌پلاک به سایت دیگر مراجعه و در کمتر از ۱۵ دقیقه از مرکز تعویض‌پلاک خارج می‌شود.