۵ طرح برقی در فارس و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد

   ۵ طرح برقی در فارس و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد   مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر اعلام کرد: در قالب پویش #هرهفته_ الف_ب_ایران با حضور معاون وزیر نیرو پنج طرح تأمین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش […]

 

 ۵ طرح برقی در فارس و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر اعلام کرد: در قالب پویش #هرهفته_ الف_ب_ایران با حضور معاون وزیر نیرو پنج طرح تأمین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نصیری با بیان اینکه پویش #هر هفته_الف_ب_ ایران از ابتدای شکل‌گیری تاکنون توجه ویژه به طرح‌های تأمین برق و انرژی در استان فارس و منطقه جنوب کشور داشته است، افزود: حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو، در برنامه‌های این پویش بیانگر اهمیت موضوع به ویژه برای استان فارس و منطقه جنوب کشور و استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر افزود: طرح‌های پویش #هر هفته_الف_ب_ ایران شامل افزایش ظرفیت ایستگاه شهروز شهر، پست ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر، طرح اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال دهنو-‌فیروزآباد و افزایش ظرفیت پشت بوشیگان شهرستان کازرون در استان فارس و طرح احداث پست سیار۱۳۲/۲۰ کیلوولت بردخون در شهرستان دیر استان بوشهر است که به بهره‌برداری می‌رسد.

 نصیری با تشریح مشخصات طرح‌های یاد شده، ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت پست شهروزشهر در شیراز از سال گذشته کلید خورده و اکنون آماده بهره‌برداری است، اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال موجب پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها و همچنین تأمین برق مشترکان این حوزه می‌شود و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر، خاطرنشان کرد: طرح اجرای پست برق ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر در شهرستان لارستان نیز با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال موجب افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها می‌گردد و برای ۲۰ نفر ایجاد شغل می‌کند.

 این مقام مسؤول ادامه داد: طرح اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال دهنو-‌فیروزآباد هم با سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد ریال موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه و رؤیتپذیری می‌شود و برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است. همچنین افزایش ظرفیت پست بوشیگان شهرستان کازرون نیز با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی تأثیر به‌سزایی در کاهش خاموشی‌ها و افزایش پایداری شبکه دارد

 نصیری در ادامه به اجرای طرح احداث پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بردخون در شهرستان دیر استان بوشهر اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی از سال گذشته آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است، پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها و تأمین برق مشترکان در شهرستان دیر از جمله اهداف اصلی این طرح است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر در پایان، افزود: امسال در سال «جهش‌تولید» به بهره‌گیری از رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری، شرکت برق منطقه‌ای تلاش‌های قابل‌توجه در تثبیت و پایداری تأمین و انتقال برق، ظرفیتسازی در این حوزه و توجه به داشته‌های بومی ‌و توان داخلی متخصصین برای رفع نیازها در شرایط تحریم و توجه به اقتصاد مقاومتی داشته است.