بیش از ۱۱ میلیارد یورو ارزهای صادرات پتروشیمی‌ رفع تعهد ارزی شد

سخنگوی قوه‌قضاییه بیش از ۱۱ میلیارد یورو ارزهای صادرات پتروشیمی‌ رفع تعهد ارزی شد سخنگوی قوه‌قضاییه درخصوص بازگشت ارز ناشی از صادرات، گفت: بیش از ۱۱میلیارد یورو از ارزهای ناشی از صادرات پتروشیمی ‌رفع تعهد ارزی شدند و در مورد سایر موارد هم با شکایت‌ها یکصدوپنجاه صادرکننده را معرفی کردند که پیگیری جدی انجام شد. […]

سخنگوی قوه‌قضاییه

بیش از ۱۱ میلیارد یورو ارزهای صادرات پتروشیمی‌ رفع تعهد ارزی شد

سخنگوی قوه‌قضاییه درخصوص بازگشت ارز ناشی از صادرات، گفت: بیش از ۱۱میلیارد یورو از ارزهای ناشی از صادرات پتروشیمی ‌رفع تعهد ارزی شدند و در مورد سایر موارد هم با شکایت‌ها یکصدوپنجاه صادرکننده را معرفی کردند که پیگیری جدی انجام شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چندی پیش رئیس کل بانک‌مرکزی گفت که اسامی‌۲۵۰ صادرکنندهای که یک دلار ارز بازنگردانده‌اند را به قوه‌قضاییه دادیم که از این ۲۵۰ نفر بنابه اعلام وزارت اطلاعات ۷۰ نفر از اینها کارتن‌خواب و در حاشیه روستاها زندگی می‌کردند؛ چه اشخاصی پشت این افراد کارتن‌خواب هستند؟ آیا قوه‌قضاییه اسامی‌این اشخاص را اعلام می‌کند یا خیر، گفت: در پرونده‌های تخلف ارزی، ابتدا یکسری پرونده در ارتباط با پرونده‌های تخصیص ارز دولتی و عدم ورود کالا شکایاتی از ناحیه دولت صورت گرفت و توسط مراجع قضایی رسیدگی شد و بخشی دیگر هم در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: یک مورد شکایت ۱۰میلیارد دلاریی داشتیم که چهار میلیارد دلار آن فقط مربوطه به پنج شرکت بود، رسیدگی قضایی انجام، متهمان بازداشت و احکام هم برایشان صادر شد. بخشی از ارزها مسترد و کالا وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بدهکاران ارزی ما محصولات پتروشیمی‌و صادارت قیر پتروشمی‌مطرح بود که با همکاری بسیار خوب بین بانک‌مرکزی و دادسرای عمومی‌و انقلاب تهران و قوه‌قضاییه و همچنین صادرکنندگان پتروشیمی‌ما شاهد این بودیم که بیش از ۱۱میلیارد یورو از ارزهای ناشی از صادرات پتروشیمی‌رفع تعهد ارزی شدند و در مورد سایر شکایت‌ها هم ۱۵۰ صادرکننده را معرفی کردند که پیگیری جدی انجام شد.