صنایع دریایی نیازمند ایجاد یک استاندارد در برگزاری مناقصات دریایی

صنایع دریایی نیازمند ایجاد یک استاندارد در برگزاری مناقصات دریایی عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: دستورالعمل ارزیابی فنی مناقصات دریایی با ساختاری متفاوت و خلأهای زیاد، نیازمند ایجاد یک استاندار‌دسازی برای برگزاری مناقصات دریایی است تا ضمن ارتقای کیفی مناقصات از برخوردهای سلیقه‌ای و بخشی جلوگیری شود. به گزارش مارین‌نیوز، پیمان‌مسعودزاده در […]

صنایع دریایی نیازمند ایجاد یک استاندارد در برگزاری مناقصات دریایی

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: دستورالعمل ارزیابی فنی مناقصات دریایی با ساختاری متفاوت و خلأهای زیاد، نیازمند ایجاد یک استاندار‌دسازی برای برگزاری مناقصات دریایی است تا ضمن ارتقای کیفی مناقصات از برخوردهای سلیقه‌ای و بخشی جلوگیری شود.

به گزارش مارین‌نیوز، پیمان‌مسعودزاده در خصوص خریدهای خارجی کشتی و توسعه ناوگان دریایی کشور اظهار کرد: در این خصوص نامه‌هایی به کشتیرانی ج.ا.ا ارسال شده ولی هنوز برنامه و نیازمندیهای خود را که به چه نحو خواهد بود اعلام نکرده‌اند و حتی این نامه‌ها ناراحتی‌هایی هم ایجاد کرده است ولی برحسب وظیفه‌ای که از طرف اعضا برعهده این کمیته است به پیگیری‌های به حق جامعه دریایی ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به ممنوعیت‌های اعمال شده برای واردات شناور تصریح ‌کرد‌: علی‌رغم ممنوعیت ورود شناور هنوز شاهد اخباری مبنی بر ورود شناور به کشور هستیم که شاید خلأهای قانونی برای ثبت شناور تحت پرچم کشورهای خارجی، مبارزه با این پدیده که بر خلاف روح اقتصاد مقاومتی را مشکل نموده است.

رییس کمیته کشتی‌سازی انجمن از مناقصات دولتی دریایی نام برد و اظهار ‌کرد: به علت این‌که عمدتاً کارفرماهای ساخت کشتی دولتی هستند و برای گرفتن سفارش باید در این مناقصات شرکت کرد. دستورالعمل ارزیابی فنی این مناقصات با ساختاری متفاوت و خلأهای زیاد، نیازمند ایجاد یک استاندار‌سازی برای برگزاری مناقصات دریایی است تا ضمن ارتقاء کیفی مناقصات از برخوردهای سلیقه‌ای و بخشی جلوگیری شده و به استاندارهای بین‌المللی نزدیک شویم.

 

مسعودزاده در خصوص دوری شرکت صدرا از کشتی‌سازی افزود: انجمن از ابتدا مکاتبات زیادی در این خصوص انجام داده و ابراز نگرانی کرده بود که به حمدا… با تغییرات جدید و گزارش‌هایی که در جلسه اخیر توسط مدیریت این شرکت به هیأت مدیره انجمن ارایه شد انشاا… این شرکت در آینده نزدیک در حال بازگشت به صنعت کشتی‌سازی است.