به زودی تأمین اعتبار مناقصه بینالمللی ۲۳۷ میلیارد تومانی شرکت برق گیلان عملیاتی و اجرایی میشود ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در گیلان ۲۸۱۶ مگاوات است که از ۳ نیروگاه سوخت فسیلی و ۳ نیروگاه تجدید پذیر بادی و آبی منجیل و آبی سد تاریک برای تولید انرژی برق بهره میگیریم. به گزارشایلنا، […]
به زودی
تأمین اعتبار مناقصه بینالمللی ۲۳۷ میلیارد تومانی شرکت برق گیلان عملیاتی و اجرایی میشود
ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در گیلان ۲۸۱۶ مگاوات است که از ۳ نیروگاه سوخت فسیلی و ۳ نیروگاه تجدید پذیر بادی و آبی منجیل و آبی سد تاریک برای تولید انرژی برق بهره میگیریم.
به گزارشایلنا، عظیمبلبلآبادی با مهم دانستن بازرسی بیان داشت: کارکنان شرکت میتوانند از رهنمودهای هیأت بازرسی استان نهایت بهرهبرداری را در جهت بهبود و اصلاح فرایندهای کاری خودشان داشته باشند. انجام بازرسی میتواند تعامل سازنده، ارزشمند و بسیار خوب را بین سازمان بازرسی و شرکت برق منطقهای گیلان ایجاد کند. این تعاملات و روابط نزدیک میتواند برای هیأت بازرسی فرصتی ایجاد کند تا با چالشها، مشکلات و مسایل صنعت برق کشور و از جمله صنعت برق استان گیلان از نزدیک آشنا شوند.
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقهای گیلان در خصوص مشترکین صنعت برق گیلان بیان داشت: یک میلیون و۳۰۶ هزار مشترک در بخش توزیع نیروی برق در بخشهای خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و… و ۵ مشترک فوق توزیع و صنعتی شامل شرکت سیمان خزر، مجتمع فولاد گیلان، صنایع سیمان گیلان سبز، مجتمع فولاد خزر و شرکت روکش آریا پویا(پارکو) در سطح استان گیلان از نعمت انرژی برق بهرهمند هستند.
وی اضافه کرد: ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در گیلان ۲۸۱۶ مگاوات است که از سه نیروگاه سوخت فسیلی و ۳ نیروگاه تجدیدپذیر بادی و آبی منجیل و آبی سد تاریک برای تولید انرژی برق بهره میگیریم.
بلبلآبادی با اشاره به پیک بار استان گیلان در سال ۹۴، بیان داشت: بیشترین مصرف استان گیلان یعنی پیک بار غیرهمزمان در ۲۵ مرداد ماه سال گذشته، ۱۵۴۲ مگاوات بود که با توجه به ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در گیلان (۲۸۱۶ مگاوات)، خوشبختانه استان گیلان از بابت تولید انرژی برق در حال حاضر با توجه به نیاز مصرف استان گیلان با هیچگونه مشکلی روبه رو نیست و تولید بیشتر از مصرف میباشد و مازاد انرژی برق تولیدی گیلان به استانهای همجوار مانند مازندران، آذربایجان، تهران و زنجان صادر میشود و همچنین با خط ارتباطی۲۳۰ کیلوولت امکان تبادل انرژی با کشور همسایه جمهوری آذربایجان هم فراهم است که حسب ضرورت و درخواست، کار تبادل انرژی صورت میگیرد.
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقهای گیلان با اشاره به ظرفیت منصوبه پستها و طول خطوط انتقال، افزود: در بخش انتقالو فوق توزیع، سطوح ولتاژی۴۰۰ کیلوولت، ۲۳۰ کیلوولت، ۱۳۲ کیلوولت و۶۳ کیلوولت در حوزه مأموریت کاری شرکت سهامی برق منطقهای گیلان است. در بخش انتقال و فوق توزیع، میزان ظرفیت منصوبه پستها حدود ۶۷۷۰ مگاولت آمپر بوده و طول خطوط فوق توزیع و انتقال شرکت در بخشهای ۴۰۰، ۲۳۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت حدود ۲۸۵۰ کیلومتر مدار است.
وی اضافه کرد: در بخش انتقال و فوق توزیع با توجه به تنگناهای مالی سالهای اخیر، متناسب با رشد مصرف سالانه، سرمایهگذاریهای لازم صورت نگرفته است. اما کارکنان متعهد، متخصص و زحمتکش شرکت برق منطقهای گیلان علیرغم همه این مشکلات با پشتکار و جدیت نهایت سعی و تلاش خود را انجام دادهاند تا در پروسههای زمانی کوتاه مدت و درازمدت(دو الی ۳ سال) بر این مشکلات غلبه نمایند.
بلبلآبادی با اشاره به عملکرد شرکت سهامی برق منطقهای گیلان برای غلبه بر تنگناهای مالی، بیان داشت: از جمله کارهای انجام شده در این زمینه استفاده از فاینانس خارجی بوده که شرکت برق گیلان بحث استفاده از خط اعتباری چین را در طی یک سال و نیم گذشته دنبال کرده است. بحث تأمین اعتبار از طریق مناقصه بینالمللی در خصوص احداث ۶ دستگاه پست انتقال و فوق توزیع و تجهیزات مرکز دیسپاچینگ جمعاً با مبلغ اعتباری ۲۳۷ میلیارد تومان مورد دیگری است که به زودی عملیاتی و اجرایی میشود و بحث استفاده از ماده ۵۶ قانون الحاق هم برای فاینانس داخلی، جمعاً با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان در حال پیگیری است.
بلبلآبادی با اشاره به روند تغییرات شاخص کاهش تلفات بخش انتقال و فوق توزیع، بیان داشت: میزان تلفات بخش انتقال و فوق توزیع در سال ۹۱، ۱۷٫۲ درصد بود که این میزان در سال ۹۲ به ۱۰٫۲ تقلیل یافت. که با تلاش کارکنان صنعت برق گیلان این مقدار در سال ۹۳ به ۷۱٫۱ و در سال ۹۴ به ۶۹٫۱ کاهش یافت. که این میزان تلفات، پایینترین میزان تلفاتی است که میتواند وجود داشته باشد که عملکرد صنعت برق گیلان در این زمینه بسیار موفقیتآمیز و مثال زدنی است.
بلبلآبادی با بیان اینکه شرکت سهامی برق منطقهای گیلان ۳ محور اساسی را جهت پشت سر گذاشتن پیک تابستان امسال مد نظر قرارداده است، افزود: این ۳ محور اساسی مدیریت مصرف، توسعه شبکه علیرغم تنگناهای مالی و سرمایهگذاری در بخش انرژیهای تجدیدپذیر میباشد. که خوشبختانه شرکت سهامی برق منطقهای گیلان در هر سه محور تمام تلاش خود را کرده است و به موفقیتهای چشمگیری نیز دست پیدا کرده است.
در ادامه جلسه حاجی محمدی جانشین بازرس کل استان گیلان با اشاره به اهمیت بازرسی بیان داشت: در زندگی شخصی، افراد باید از خودشان مراقبت کنند. در سیستم اداری علاوه بر مراقبت نفسانی، واحدهای مختلفی برای نظارت وجود دارند اما برای عملکرد بهتر سیستمهای اداری و دستگاههای اجرایی نیاز به تشکیلات فرادستگاهی جهت نظارت میباشد که سازمان بازرسی یکی از این سیستمهای نظارتی است. که علاوه بر نظارت بر اجرای صحیح قانون، بر حسن جریان امور نیز نظارت دارد.
جانشین بازرس کل استان گیلان در خصوص وظائف سازمان بازرسی بیان داشت: دستگاههای اجرایی به دلیل ماهیت کارشان و درگیریهای مختلفی که با آن سر و کار دارند در انجام کارها به روشها و شیوه خاصی عادت کردهاند که احتمال اینکه از ایرادهای کار خود اطلاع نداشته باشند، وجود دارد. که سازمان بازرسی از مهمترین و جامعترین سیستمهای نظارتی است که نظارت عام دارد. این نظارت بخشهای مختلف بودجه عمومی، منابع داخلی، مباحث مدیریتی و اداری را شامل میشود. و به عبارتی عملکرد صفر تا صد دستگاهها را رصد و نظارت میکنند و این جایگاه را قانون برای آن در نظر گرفته است. بنابراین وجود دستگاهی مانند سازمان بازرسی برای سالم نگهداشتن دستگاههایی که سالمند و جلوگیری از سوءجریانهایی که ممکن است در دستگاهی وجود داشته باشد ضرورت دارد.
حاجی محمدی با اشاره به انواع مختلف بازرسی، افزود: بازرسی برنامهای از شرکتها در زمانهای مشخص و در حیطههای خاصی انجام میگیرد و اگر چه دارای محورهای مشخصی است اما محدودیتی در این زمینه برای سازمان بازرسی وجود ندارد. از دیگر انواع بازرسی، بازرسیهای فوقالعاده و موردی است. که در همه انواع بازرسیها مبنا قانون و مقررات است. قانون به معنای عام مد نظر است و ایرادهای احتمالی بر مبنای قانونی صورت میگیرد.
وی با اشاره به اهمیت تعامل دستگاهها جهت برطرف کردن چالشها بیان داشت: نظارت بر معاملات و تصمیمات و حل اختلافات بین دستگاههای اجرایی و مشکلاتی که دستگاههای اجرایی با آن مواجه هستند از دیگر وظائف سازمان بازرسی است. در دستگاههای اجرایی دغدغهها و مسایلی وجود دارد که خود آن سازمان از برطرف کردن آن ناتوان است. اگر پیشنهادهای اصلاحی در اینگونه موارد با اسناد و مدارک منطقی به سازمان بازرسی ارایه شود، این سازمان با ارایه این مستندات به مسؤولین مافوق در جهت رفع این مشکلات اقدام خواهد کرد. انتظار این است که مشکلات در اسرع وقت و به هنگام برطرف شود تا علاوه بر از دست دادن زمان از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.