ساخت‌وساز در محاصره شهرداری‌هاست

ساخت‌وساز در محاصره شهرداری‌هاست عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت‌وساز در کشور باید توسط افراد دارای صلاحیت حرفه‌ای انجام شود و نباید اجازه داد افراد بدون صلاحیت در این حوزه کار کنند. به گزارش ایرنا، محمدرضارضایی، نماینده مردم جهرم اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند یکی از بازوهای قدرتمند مجلس و دولت […]

ساخت‌وساز در محاصره شهرداری‌هاست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت‌وساز در کشور باید توسط افراد دارای صلاحیت حرفه‌ای انجام شود و نباید اجازه داد افراد بدون صلاحیت در این حوزه کار کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضارضایی، نماینده مردم جهرم اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند یکی از بازوهای قدرتمند مجلس و دولت در حوزه نظارت و اجرای طرح‌های عمرانی کشور باشد.

وی یادآور ‌شد: طرح‌های متفاوتی در حوزه مسکن ‌و ساختمان در وزارت راه ‌و شهرسازی وجود دارد، اما حل مشکلات بازار مسکن تنها توسط این وزارتخانه عملی نیست.

رضایی با بیان این‌که برای رونق بیش‌تر بازار مسکن بخش خصوصی و بانک‌ها باید به کمک بیایند، اظهار داشت: متأسفانه کار ساخت‌ و ساز در حوزه شهرداری‌ها و وزارت راه‌ و شهرسازی قرار دارد که از یک طرف شهرداری‌ها و از یک طرف دیگر وزارت راه‌ و شهرسازی برای مهندسان محدودیت ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعتماد وزارت راه‌ و شهرسازی و شهرداری‌ها به مهندسان کشور تأکید‌ کرد و گفت: کار مهندسان ساختمان باید به آنان واگذار شود.

رضایی گفت: جامعه مهندسی ما امروز توسط دستگاه‌های دیگری کنترل می‌شود در حالی که با اعتماد به مهندسان، شهرداری‌ها و وزارت راه ‌و شهرسازی باید خدمات موازی حذف و کار مهندسان توسط خود آنان انجام شود.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ساخت‌وساز در کشور باید توسط افراد دارای صلاحیت حرفه‌ای انجام شود.