تولید حدود ۴۷۹۰۰۰ خودروی سواری در کشور

طی ۷ ماه ابتدای سال ۹۹ محقق شد؛ تولید حدود ۴۷۹۰۰۰ خودروی سواری در کشور در هفت ماه ابتدای امسال، حدود ۴۷۹ هزار دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، تولید حدود ۴۷۹ هزار دستگاه انواع خودروی سواری از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مهرماه امسال، بیانگر رشد ۲۱ درصدی […]

طی ۷ ماه ابتدای سال ۹۹ محقق شد؛

تولید حدود ۴۷۹۰۰۰ خودروی سواری در کشور

در هفت ماه ابتدای امسال، حدود ۴۷۹ هزار دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، تولید حدود ۴۷۹ هزار دستگاه انواع خودروی سواری از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مهرماه امسال، بیانگر رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ است.

براساس این گزارش، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن‌وتجارت، اعلام کرد: در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۳۶۶۵ پروانه بهره‌برداری صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

سعید زرندی افزود: از بین ۳۴ محصول منتخب، ۲۱ محصول با رشد تولید مواجه شده‌اند که این محصولات جزء کالاهای اصلی بخش صنعت‌ومعدن می‌باشند.

وی گفت: در این مدت کاتد مس با ۱۶۹ هزار تن با رشد هشت‌درصدی، فولادخام با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزارتن با رشد ۸٫۷ درصدی، انواع خودرو سواری با حدود ۴۷۹ هزار دستگاه با رشد بیش از ۲۱ درصدی، شمش آلومینیم با بیش از ۲۳۱ هزار تن با رشد ۵۲درصدی، سیمان با تولید نزدیک به ۴۲میلیون تن رشد ۱۴درصدی و ماشین لباسشویی با ۵۵۰ هزار دستگاه با رشد ۵۳درصدی را در هفت ماهه امسال نشان می‌دهد.

معاون طرح و برنامه، تأمین مالی واحدهای تولیدی را از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت صنعت،معدن‌وتجارت دانست و افزود: برای تحرک بیشتر واحدهای صنعتی نیازمند سرعت بیشتر نظام بانکی هستیم.

زرندی گفت: دو محلی که وزارتخانه برای کمک به تأمین مالی واحدهای صنعتی دارد، در قالب تسهیلات تبصره۱۸ بودجه و پروژه‌ رونق تولید است که در هفت ماهه امسال جمعاً از این محل حدود ۲۵۰۰ واحد تأمین مالی شده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن‌وتجارت همچنین، گفت: بعد از پیگیری‌های متعدد این وزارتخانه برای تأمین مالی بخش صنعت‌ومعدن، مصوبه‌ای در کارگروه رفع موانع جهش‌تولید و شورای‌پول و اعتبار به مبلغ ۵۰هزار میلیارد تومان تصویب شد.

زرندی، خاطرنشان کرد: این منابع با رویکردی متفاوت از تسهیلات گذشته قرار است به بخش صنعت‌ومعدن اعطاء شود که البته امیدواریم فرآیند اجرایی آن با سرعت بیشتری در سیستم بانکی آغاز شود تا واحدهای تولیدی در ماه‌های پایان سال بتوانند از آن بهره‌مند شوند.