فولکسواگن برند لامبورگینی را میفروشد مدیرعامل فولکسواگن از تصمیم این خودروساز برای فروش برند لامبورگینی، خبر داد. به گزارش سیانبیسی، دو منبع آگاه در گروه خودرویی فولکسواگن آلمان از برنامهریزی این شرکت برای واگذاری برند خودروسازی لامبورگینی خبر دادهاند. البته لامبورگینی تنها زیرمجموعهای نیست که فولکسواگن میخواهد از مدیریت آن دست بکشد و قرار […]
فولکسواگن برند لامبورگینی را میفروشد
مدیرعامل فولکسواگن از تصمیم این خودروساز برای فروش برند لامبورگینی، خبر داد. به گزارش سیانبیسی، دو منبع آگاه در گروه خودرویی فولکسواگن آلمان از برنامهریزی این شرکت برای واگذاری برند خودروسازی لامبورگینی خبر دادهاند. البته لامبورگینی تنها زیرمجموعهای نیست که فولکسواگن میخواهد از مدیریت آن دست بکشد و قرار است سهام این غول خودرویی در دیگر برند مطرح ایتالیایی یعنی دوکاتی نیز عرضه شود. دلیل اصلی این تصمیم خودروسازی فولکسواگن کاهش هزینههای مالی این شرکت در راستای تحقق استراتژی کوتاهمدت کادر مدیریتی جدید عنوان شده است. در این استراتژی فولکسواگن با هدف به حداکثر رساندن سود مالی و عملیاتی خود به تدریج از تولید محصولات متفرقه خارج خواهد شد و تمرکز خود را بر روی تولید و توسعه خطوط تولید خودروهای الکتریکی خواهد گذاشت که تب استفاده از آنها اخیراً در اروپا و آمریکای شمالی بالا گرفته است. هربرت دیز؛ مدیرعامل فولکسواگن بدون تأیید این خبر تنها گفته است که در حال بازبینی ساختارهای ایتالیایی خود هستیم. دیز در عین حال تأکید کرد که سرمایهگذاری فولکسواگن بر روی تکنولوژیهای مربوط به تجهیزات دیجیتالی و خودروهای الکتریکی شدیداً افزایش خواهد یافت تا جایی که قرار است این میزان تا پنج سال آینده به ۷۳ میلیارد یورو (۸۶ میلیارد دلار) برسد. مدیرعامل فولکسواگن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: شرایط پیش آمده باعث خواهد شد تا امسال نتوانیم به تعهدات خود درخصوص کاهش تولیدات کربن دیاکسید جامهعمل بپوشانیم. وی همچنین نسبت به احیای تقاضا در بازار در سال آینده ابراز امیدواری کرد و افزود: پیشبینی ما این است که تا سال ۲۰۲۲ به شرایط قبل از کرونا بازگردیم. پیش از این نیز برخی منابع خبری به خبرگزاری رویترز گفته بودند؛ فولکسواگن به دنبال کاهش سهام خود در شرکت لامبورگینی و عرضه بخشی از آن در بازار بورس است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.