واگن‌های فرسوده از خطوط راه‌آهن تهران- مشهد حذف شدند

واگن‌های فرسوده از خطوط راه‌آهن تهران- مشهد حذف شدند مدیرکل راه‌آهن شمالشرق(۱) با بیان این‌که تمام واگن‌های با سن بیش از ۴۰ سال، از مسیر راه‌آهن تهران- مشهد حذف شده است، گفت: میانگین سنی واگن‌های این مسیر در حال حاضر۲۱سال است. به گزارش مهر، حمیددر‌باغ‌عنبران از اعمال تغییر و تحول در سیستم خدمات دهی به […]

واگن‌های فرسوده از خطوط راه‌آهن تهران- مشهد حذف شدند

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق(۱) با بیان این‌که تمام واگن‌های با سن بیش از ۴۰ سال، از مسیر راه‌آهن تهران- مشهد حذف شده است، گفت: میانگین سنی واگن‌های این مسیر در حال حاضر۲۱سال است.

به گزارش مهر، حمیددر‌باغ‌عنبران از اعمال تغییر و تحول در سیستم خدمات دهی به مسافران راه‌آهن شمالشرق(۱) خبر داد و ابراز داشت: ارتقای سرعت، کیفیت خدمات و خروج واگن‌های فرسوده از جمله برنامه‌های راه‌آهن شمالشرق برای بهبود خدمات دهی به مسافران است.

وی افزود: در مجموعه راه‌آهن شمالشرق(۱) خوشبختانه تجهیز خطوط راه‌آهن تهران- مشهد به سامانه‌های علایم الکتریکی و ایمنی باعث شده تا بتوانیم سرعت قطارهای عادی را در این مسیر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴۰ کیلومتر افزایش دهیم که این امر در قطار‌های دو طبقه از ۱۲۰کیلومتر در ساعت به ۱۵۰ کیلومتر و در قطار سریع‌السیر از ۱۴۰کیلومتر به ۱۶۰ کیلومتر نیز قابل مشاهده است.

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق(۱) هدف از اعمال تغییرات را رضایتمندی مردم دانست و ابراز داشت: در حال حاضر، زمان طی مسیر مبدأ تا مقصد قطارهای محلی سمنان- مشهد از ۱۰٫۵ ساعت به ۸ ساعت و قطار محلی شاهرود- مشهد از ۸ ساعت به ۶ ساعت کاهش یافته که این امر قطعاً در زمره مطالبات مردمی قرار داشت.

درباغ‌عنبران با بیان این‌که افزایش سرعت و خدمات با وجود واگن‌های فرسوده غیرممکن است، ابراز داشت: در راستای افزایش رضایتمندی مردم و به دلیل افزایش سرعت قطارها، قطارهای محلی سمنان- مشهد و شاهرود- مشهد که حداکثر سرعت آن‌ها با واگن‌های درجه دو، ۱۲۰ کیلومتر بود حذف و واگن‌های ۶ تخته درجه یک، جایگزین آن‌ها شده است لذا هموطنان از این پس می‌توانند از این امکانات در مجموعه راه‌آهن شمالشرق(۱) بهره‌مند شوند.

وی افزود: طرح ارتقای کیفیت خدمات به ویژه کاهش زمان سفر در سال‌های اخیر بسیار مورد تأکید مجموعه راه‌آهن قرار داشته و مطالعات آن به صورت مستمر صورت می‌پذیرفت اما امروز خوشبختانه این امر در مجموعه راه‌آهن شمالشرق(۱) به تحقق پیوسته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با بیان این‌که ارتقای کیفی خدمات در صورت اجرای طرح قطار برقی تهران-مشهد بیش از گذشته نمود خواهد داشت، گفت: این طرح تا ۸ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

درباغ‌عنبران با بیان این‌که یک هزار و ۱۱۰کیلومتر خطوط ریلی دو خطه در منطقه شمالشرق (۱)، برای اجرای طرح راه‌آهن برقی تجهیز می‌شوند، ابراز داشت: با اجرای این طرح و به حرکت درآمدن قطارهای پرسرعت برقی، شاهد تردد ترن‌ها با سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت طی ۴ سال آتی و قطار سریع‌السیر تهران- مشهد با حداقل سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، ظرف ۸ سال آینده خواهیم بود.

 

وی افزود: طرح راه‌آهن ریلی قطعاً می‌تواند در زمینه جذب سرمایه‌گذار، گردشگر، اساتید دانشگاه و همچنین انتقال و جابه‌جایی مسافر نقش عمده‌ای ایفا کند که در نهایت توسعه استان را به همراه خواهد داشت.