برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از دنیا

برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از دنیا هانیه قنادزاه‌ـ دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: ما درصدد هستیم که بتوانیم برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را در سایر کشور‌ها توسعه بدهیم تا مردم با فرهنگ اهل‌بیت (ع) آشنا شوند. امسال علاوه‌بر ۳۱ استان کشور، این برنامه‌ها در بیش […]

برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از دنیا

هانیه قنادزاه‌ـ دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: ما درصدد هستیم که بتوانیم برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را در سایر کشور‌ها توسعه بدهیم تا مردم با فرهنگ اهل‌بیت (ع) آشنا شوند. امسال علاوه‌بر ۳۱ استان کشور، این برنامه‌ها در بیش از ۷۷ کشور جهان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سیدجوادجعفری در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان این‌که خداوند بزرگ‌ترین نعمتی که به مردم ایران عطا کرده است، وجود ملکوتی امام رضا(ع) است، اظهار کرد: بواسطه حضور ایشان شاهد هجرت سایر امامزادگان و حضرت معصومه‌(س) و شاهچراغ و سایر امام‌زادگان واجب‌التعظیم هستیم و ما می‌توانیم از وجود آن‌‌ها در کشور بهره ببریم.

جعفری افزود: اکنون که در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هستیم علاوه بر ۳۱ استان کشور این برنامه‌ها در بیش از ۷۷ کشور جهان و ۲۴۰۰ نقطه از جهان جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود. ما در این دوره از جشنواره سعی کرده‌ایم محورهای اساسی و مورد توجه افراد جامعه را برجسته کنیم.

در برگزاری جشن‌های دهه کرامت نباید از ظرفیت مردمی غافل شویم

در ابتدای این نشست نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا سلیمانی گفت: ما در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) درصدد هستیم که علاوه بر بهره‌گیری از ارگان‌‌ها و نهادهای کشور، از ظرفیت مردمی نیز بهره ببریم، چرا که این ظرفیت بسیار عظیمی است و نباید از آن غافل شویم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار مسجد و مراکز دینی در کشور وجود دارد که ما نباید از این ظرفیت عظیم مردمی غافل شویم. از سال ۸۷ تاکنون که این شورا تشکیل شده است، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی بسیار زیادی با ستاد همکاری داشته‌اند و در شورای هماهنگی دهه کرامت عضویت پیدا کرده‌اند. از جمله اهداف جشنواره، این است که ما بتوانیم عطر معنویت را در جامعه گسترش بدهیم. ما درصدد هستیم که بتوانیم از دستگاه‌ها نهایت بهره را ببریم تا آموزه‌های رضوی در جامعه ترویج پیدا کند.

مشاور وزیر ارشاد گفت: ما در تلاش هستیم که در این دهه قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) را در انواع مراکز فرهنگی و هنری داشته باشیم و بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی و هنری در این دهه با ما همکاری دارند و برنامه‌های ارزشمندی ارایه می‌دهند. همچنین کانون‌‌ها و کتابخانه‌هایی در این دهه افتتاح می‌شود که برای نام‌گذاری آن‌‌ها از القاب امام رضا (ع) بهره می‌بریم. امیدواریم در این دهه بتوانیم معرفت نسبت به اهل‌بیت (ع) را افزایش بدهیم.