دانش‌آموزان متأهل از مدرسه اخراج نمی‌شوند

دانش‌آموزان متأهل از مدرسه اخراج نمی‌شوند معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر عدم اخراج دانش‌آموزان متأهل از مدارس، گفت: مطابق قانون ۳ راه‌حل برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان متأهل پیش‌بینی شده است. علی‌زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا مدارسی […]

دانش‌آموزان متأهل از مدرسه اخراج نمی‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر عدم اخراج دانش‌آموزان متأهل از مدارس، گفت: مطابق قانون ۳ راه‌حل برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان متأهل پیش‌بینی شده است.

علی‌زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا مدارسی در کشور تحت عنوان مدارس مختص دانش‌آموزان متأهل وجود دارد، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم مدرسه مستقلی برای این دسته از دانش‌آموزان وجود داشته باشد.

وی افزود: این دسته از دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس عادی، بزرگسالان و یا داوطلب آزاد به ادامه تحصیل خود ادامه دهند.

زرافشان در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزانی که ازدواج زود هنگام دارند از مدرسه اخراج می‌شوند، خاطرنشان کرد: بنابر قانون نباید اخراج شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در آیین‌نامه مصوب ۳ راه‌حل برای ادامه تحصیل دانش‌آموزانی که ازدواج می‌کنند پیش‌بینی شده است که یا با حفظ ظاهر در مدرسه عادی به تحصیل ادامه می‌دهند، در مدرسه عادی ثبت نام کرده و در کلاس‌های درس حضور نمی‌یابند و در امتحانات حاضر می‌شون» و یا برای ادامه تحصیل به مدرسه بزرگسالان می‌روند.

 

گفتنی است، اکنون آمار دقیقی از دانش‌آموزانی که در حین تحصیل متأهل می‌شوند، وجود ندارد.