طرح LEZ مسکن موقتی برای درمان آلودگی‌هوا و ترافیک است

طرح LEZ مسکن موقتی برای درمان آلودگی‌هوا و ترافیک است نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و آموزش به دانش‌آموزان جهت تقویت فرهنگ استفاده از این وسایل را مؤثرتر از اجرای طرح LEZ دانست. محمد دامادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات شهردار تهران مبنی […]

طرح LEZ مسکن موقتی برای درمان آلودگی‌هوا و ترافیک است

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و آموزش به دانش‌آموزان جهت تقویت فرهنگ استفاده از این وسایل را مؤثرتر از اجرای طرح LEZ دانست.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات شهردار تهران مبنی بر ضرورت اجرای طرح LEZ، گفت: طرح‌های ترافیکی مانند زوج و فرد یا LEZ اگرچه برای کاهش ترافیک یا آلودگی هوا مناسب است اما این طرح‌ها مسکن موقتی بوده و تنها برای مدت کوتاه مؤثر خواهند بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیش از پرداختن به اجرای طرح‌های محدودیت تردد خودرو، مدیریت شهری باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری را تقویت کرده تا مردم برای تردد نیازی به استفاده از خودروی شخصی نداشته باشند.

وی با بیان این‌که اجرای طرح‌های ترافیکی یا کاهش آلودگی هوا هزینه‌های بسیاری به شهرداری‌ها و دولت تحمیل می‌کند، افزود: اگر این مبالغ در بخش حمل‌ونقل عمومی و ناوگان تاکسیرانی هزینه شود به‌طور قطع نتایج مؤثر‌تری به جا می‌گذارد.

دامادی با تأکید بر عقد تفاهم‌نامه بین مدیریت شهری و آموزش‌و‌پرورش، گفت: این تفاهم‌نامه‌ای در عدم استفاده از خوردهای شخصی برای تردد دانش‌آموزان و ارتقای فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بسیار کارساز است.

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، آموزش از سن کودکی و توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی، مترو و تاکسیرانی را برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت اولی‌تر از اجرای طرح LEZ دانست.

 

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در توضیح تصویب طرح LEZ در شورای عالی ترافیک، گفت: این طرح موضوع آلودگی هوا را حل و بر ترافیک هم اثرگذار است، لکن در اجرا کسی نباید عقب نشینی کند.