پالایشگاهها در خطر تعطیلی دائمی انتظار میرود، تقاضا برای بنزین در اروپا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در نوامبر و دسامبر، دو ماه پایانی سالجاری میلادی، نسبت به همین ماهها در سال گذشته میلادی کاهش داشته باشد. بنابراین پالایشگاههای بیشتری در اروپا در خطر تعطیلی دائم قرار دارند. به گزارش تسنیم به نقل از اویلپرایس، […]
پالایشگاهها در خطر تعطیلی دائمی
انتظار میرود، تقاضا برای بنزین در اروپا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در نوامبر و دسامبر، دو ماه پایانی سالجاری میلادی، نسبت به همین ماهها در سال گذشته میلادی کاهش داشته باشد. بنابراین پالایشگاههای بیشتری در اروپا در خطر تعطیلی دائم قرار دارند. به گزارش تسنیم به نقل از اویلپرایس، پالایشگاههای بیشتری در اروپا در خطر تعطیلی دائم قرار دارند چون تقاضا برای سوخت در این قاره دوباره با وضع قرنطینههای جدید جهت مقابله با افزایش موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته است. انتظار میرود، تقاضا برای بنزین در اروپا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در نوامبر و دسامبر، دو ماه پایانی سالجاری میلادی، نسبت به همین ماهها در سال گذشته میلادی کاهش داشته باشد. قرنطینههای جدید و محدودیتهای اعمال شده در اقتصادهای بزرگ اروپا از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تقاضا برای نفت را دوباره پایین آورده است، آن هم در شرایطی که رکود دو رقمیدر منطقه یورو و اروپا غیرقابل اجتناب به نظر میرسد. پالایشگاهها از فصل بهار با سقوط تقاضا برای سوخت دستوپنجه نرم میکنند و بسیاری از آنها مجبور شدهاند پالایش نفتخام خود را بهطور دائم متوقف کنند. پترونیوس که به طور مشترک توسط شرکت پالایش و پتروشیمی اینیوس سوئیس و پتروچاینا اداره میشود در همین ماه اعلام کرد، قصد دارد برخی از بخشهای خود در پالایشگاه گرندماوث با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز را تعطیل کند. به این ترتیب، ظرفیت پالایش این پالایشگاه که تنها پالایشگاه در اسکاتلند است تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش مییابد. پالایشگاههای آمریکا هم ظرفیت پالایش خود را پایین آورده و نیروی کار خود را برای مقابله با سقوط تقاضای نفت اخراج میکنند. آژانس بینالمللی انرژی در گزارش ماهانه خود در مورد بازار نفت اعلام کرد؛ پالایشگاههای سراسر جهان ظرفیت پالایشی خودرو در سالجاری میلادی پایین آوردهاند. این آژانس مستقر در پاریس اعلام کرد ۱٫۷ میلیون بشکه در روز از ظرفیت پالایش جهان کم شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.