عزم ملی!!

عزم ملی!!       متأسفانه باخبر شدیم که علی‌رغم تمامی ‌پیگیری‌های انجام گرفته و تلاش بی‌حد و اندازه مردم و مسؤولین‌، تاکنون هیچگونه نشانه و ردی از جناب عزم ملی پیدا نشده است و حتی شنیده شده باتوجه به اینکه عزیزان مسؤول و مربوط و ناظر و رابط و بازرس‌، هرکدام ساز خود را می‌نوازند و […]

عزم ملی!!

      متأسفانه باخبر شدیم که علی‌رغم تمامی ‌پیگیری‌های انجام گرفته و تلاش بی‌حد و اندازه مردم و مسؤولین‌، تاکنون هیچگونه نشانه و ردی از جناب عزم ملی پیدا نشده است و حتی شنیده شده باتوجه به اینکه عزیزان مسؤول و مربوط و ناظر و رابط و بازرس‌، هرکدام ساز خود را می‌نوازند و مجلسی و قضایی و اجرایی در تلاشی خستگی‌ناپذیر در حال انداختن توپ در زمین یکدیگر هستند و همچنین برخی خلق‌ا… ایرانی جماعت سفت و سخت به کلاه خود چسبیده‌اند و تمایل شدیدی به کلاه دیگران و ایضاً بالا رفتن از شانه‌های مردم بینوا دارند‌! آخرین امیدها برای یافتن آن جناب و معلوم شدن تکلیف خیلی چیزها‌، در حال از دست رفتن می‌باشد.

     البته ظاهراً برخی عزیزان حواس‌جمع کاربلد‌، عناصر معلوم‌الحال و شخصیت‌های نچسبی مثل بگیر و ببند و الزام و پلمپ و امور فرمایشی و نمایشی را با یک عالمه بزک‌دوزک و رنگ و لعاب و مقداری مصاحبه و گفت‌وگوی مردمی ‌و ایضاً اندکی امور ویترینی‌! لباس عزم ملی پوشانده‌اند و درصدد هستند که فیک را به جای رئال‌، جا بزنند!

با توجه به این حرکت بدیع و خلاقیت بی‌بدیل‌، به جای یک عزم ملی‌، کرورکرور عزم ملی است که از در و دیوار شهر در حال بالارفتن است و کم مانده است که به‌ازای هر ایرانی‌، یک عزم ملی درست و درمان و حاضر به یراق داشته باشیم و رشک و حسرت و شگفتی جهانیان را برانگیزیم‌!

عزم ملی در مهار کرونا‌، عزم ملی در مبارزه با فقر‌، عزم ملی مطالعه و کتابخوانی‌، عزم ملی ازدواج آسان‌، عزم ملی تولید بالا‌، عزم ملی مهربانی و دوستی‌، عزم ملی رعایت حقوق‌ دیگران‌، عزم ملی مبارزه با دلال و واسطه‌، عزم ملی مبارزه با فساد‌، عزم ملی حفظ میراث فرهنگی و هزاران عزم ملی که هر روز سبز می‌شود و تا شب نشده به بار می‌نشیند و از فردا صبح علی‌الطلوع‌، کل ملت از برکات آن استفاده می‌برد‌!

     پدرآمرزیده‌ها چند ماه است که با هزارویک روش به برخی از خلق‌ا… و ایضاً مسؤولان گفته می‌شود‌، ماسک بزنید‌، فاصله اجتماعی را حفظ کنید‌، دورهمی ‌و اجلاس و میهمانی نگیرید‌، بازار و پاساژگردی و سفر شهری و استانی نروید‌، ولی کو گوش شنوا‌، کار به ضرب‌وزور و اعمال قانون و جریمه که رسید بدل جناب عزم ملی هم از راه رسید‌!

ماه‌ها و سال‌هاست که قرار است مسؤولین محترم‌، خارج از دایره طیف و جناح و باند و دسته‌، تکلیف این بازار مکاره و شیرتوشیر و یک مشت رانتی و اختلاسی و دزد و فاسد و سفته‌باز را یکسره کنند. البته هر چند وقت یک بار هم جناب عزم ملی معلوم‌الحال را با هزار وعده و وعید جلو دوربین می‌آورند یک دوری بزند و یک خودی نشان بدهد و دوباره برود همان ناکجاآباد.

      از همه مردم و مسؤولین خواهشمند است چند وقتی دور این عزم ملی را خط بکشند‌، و از خیر عزم و جزم جمعی و ملی و شور و هیجان مربوطه بگذرند و علی‌الحساب هرکسی کار خودش، بار خودش‌، آبش به انبار خودش و ببینیم عجالتاً خودمان چند مرده حلاج هستیم‌، چند وقتی مراقب سلامت و زندگی خود و دیگران باشیم‌، کالایی گران شد هجوم نبریم‌، منصف و مردم‌دار باشیم‌، یک‌شبه استاد بازار سکه و سهام و دلار نشویم‌، مسؤولیت و تعهدی که داریم و به ما سپرده شده را به خوبی عمل کنیم‌، حواسمان به حلال و حرام حقوق و درآمد و حق‌العمل و حق قدم خود باشد‌، با دزد و گران‌فروش و مختلس و رانتی‌، سفت و سخت برخورد کنیم و…‌، یحتمل عزم ملی خودش را فی‌الفور و شتابان به ما خواهد رساند.

                                                           

                                                                                               هوشنگ‌خان