واکنش مقامات کشورمان به ترور شهید فخری‌زاده

واکنش مقامات کشورمان به ترور شهید فخری‌زاده حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ترور شهید «فخری‌زاده»، گفت: مسؤولان پاسخ این جنایت را به موقع خواهند داد و مردم هم در دام توطئه‌های صهیونیست‌ها نخواهند افتاد. ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آن هستند که در دام توطئه […]

واکنش مقامات کشورمان به ترور شهید فخری‌زاده

حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ترور شهید «فخری‌زاده»، گفت: مسؤولان پاسخ این جنایت را به موقع خواهند داد و مردم هم در دام توطئه‌های صهیونیست‌ها نخواهند افتاد. ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آن هستند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند، آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند و بدانند که ما دست آنها را از پیش خواندیم و آنها موفق نخواهند شد که به اهداف خبیثانه خودشان دست پیدا کنند. هم رژیم‌صهیونیستی و هم آنهایی که ضدایران هستند، بدانند مسیر توسعه و تحقیقات کشور به سرعت ادامه خواهد یافت و با از دست رفتن فخری‌زاده، فخری‌زاده‌های فراوان کمر همت را خواهند بست و در این صحنه وجود او جبران خواهد شد.

اجازه ملاقات مقامات آژانس اتمی ‌با شهید فخری‌زاده را ندادم

محمود احمدی‌نژاد؛ رئیس‌جمهور سابق کشورمان نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت محسن فخری‌زاده را به ملت ایران تسلیت، گفت. به گزارش سایت دولت‌بهار، در بخش‌هایی از بيانيه آمده است: بار دیگر دست پلید انسان‌نماهای مدعی مدیریت جهان، از آستین عناصری بی‌ارزش بیرون آمد و انسانی مدیر و خدوم را از ملت ایران گرفت. علی‌رغم اصرار مقامات آژانس اتمی، اینجانب در دولت قبل هرگز اجازه ندادم که آنان با شهید فخری‌زاده مصاحبه یا ملاقات کنند. گرچه شهید فخری‌زاده با تیر کین دشمنان بدسرشت و مخالفان عظمت و پیشرفت ایران به خون نشست، لیکن تردید ندارم راه او جاودانه است و ملت بزرگ ایران پیوسته در دامان پر مهر خود صدها و هزاران انسان فرهیخته و شجاع را تربیت می‌کند و در مسیر اعتلای خود به کار گرفته و قله‌های عزت و آبادانی را فتح خواهد کرد.

اخطار ایران به آمریکا و رژیم‌صهیونیستی

روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل نیز طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، ضمن مسؤول دانستن آمریکا و اسراییل در این حمله ناجوانمردانه، از آنها خواست ضمن محکوم کردن این ترور، اقدامات لازم را در این زمینه به‌عمل آورند. وی همچنین ضمن اخطار به ایالات متحده و اسرائیل در انجام اقدامات ماجراجویانه علیه ایران، به ویژه در دوره باقیمانده از دولت فعلی ایالات متحده بر حق جمهوری اسلامی‌ ایران برای اتخاذ تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم و تأمین امنیت خود، تأکید کرده است. در انتهای این نامه نیز از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواسته شده است این اقدام تروریستی غیرانسانی را به شدت محکوم کرده و اقدامات لازم را علیه عاملان آن انجام دهد.