معاون مرکز ملی فضای مجازی سهمی از ترافیک اپراتورها به پیامرسانهای بومی اختصاص مییابد معاون مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر اجرای طرح حمایت از پیامرسانهای داخلی، گفت: سهمی از ترافیک اپراتورها از محل استفاده کاربران از پیامرسانهای بومی، به این کسبوکارها تعلق میگیرد. امیر خوراکیان، در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به آغاز […]
معاون مرکز ملی فضای مجازی
سهمی از ترافیک اپراتورها به پیامرسانهای بومی اختصاص مییابد
معاون مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر اجرای طرح حمایت از پیامرسانهای داخلی، گفت: سهمی از ترافیک اپراتورها از محل استفاده کاربران از پیامرسانهای بومی، به این کسبوکارها تعلق میگیرد. امیر خوراکیان، در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح حمایت از پیامرسانهای بومی مطابق با مصوبه شورایعالی فضای مجازی، گفت: در مرحله اول طرح حمایت از پیامرسانهای داخلی که بعد از تصویب سند ساماندهی پیامرسانها در شورایعالی فضای مجازی صورت گرفت، یکسری اقداماتی انجام شد و پیامرسانهای داخلی ورود جدیدی به بازار پیدا کردند البته این اقدامات با یکسری مشکلات و نواقصی هم مواجه بود. وی ادامه داد: در ادامه طی دو سال گذشته ما از مشکلات فنی که عمدتاً مشکل پیامرسانهای داخلی بود، عبور کردیم و خوشبختانه مشکلات فنی پیامرسانهای داخلی در حوزه پلتفرم حل شده است و دیگر مسألهای به نام مشکل دانش و توانایی فنی در این زمینه وجود ندارد. معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آغاز مرحله دوم برنامههای حمایتی در حوزه پیامرسانهای داخلی، گفت: در این مرحله مطابق با برنامهریزی درنظر گرفته شده، مقرر شده که یکسری حمایتها از سمت حاکمیت صورت گیرد و اقداماتی نیز توسط خود پیامرسانها و با یک برنامهریزی جدید برای تقویت سرویسها و تنوع خدمات به کاربران و ایجاد جذابیت در خدماتدهی، شاهد تسهیل در امور کاربران باشیم. وی با بیان اینکه پیامرسانهای بومیقرار است که برنامه مشخصی برای حذب کاربران ارائه دهند، ادامه داد: در کنار این تلاش، تلاش تازهای از جانب مسؤولان و حاکمیت نیز شکل میگیرد تا شاهد موفقیتهای بیشتر در حوزه پیامرسان بومیشویم. خوراکیان با تأکید بر اینکه ما به پیامرسان ملی خیلی نزدیک شدهایم و شرایط این را نشان میدهد، در مورد حمایتهای مدنظر گفت: بخشی از این حمایتها مربوط به ایجاد ارتباط متقابل میان پیامرسانهای بومی و اپراتورهای اینترنت است. ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایتی است که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیامرسانها صورت گرفته است. وی بحث اختصاص سهمی از درآمد ترافیک پیامرسانها را از دیگر برنامههای حمایتی عنوان و اضافه کرد: همچنین طبق مصوبه شورایعالی فضای مجازی اپراتورها به میزان ترافیکی که پیامرسانها بتوانند ایجاد کنند سهمیاز درآمد را به آنها پرداخت خواهند کرد؛ این مهم باعث ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تأمین نیازهای کاربران در پیامرسانهای داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد. معاون مرکز ملی فضای مجازی، گفت: این موضوع به ایجاد منبع درآمدی برای پیامرسانهای داخلی کمک خواهد کرد و در توسعه و برنامهریزیهای جدید و ابتکاراتی که برای خدمات دهی خواهند داشت، مؤثر است. خوراکیان ادامه داد: ویژگی این مصوبه این است که پیامرسانهای بومیهر مقداری که بتوانند مخاطب بیشتری جذب کرده و محتوای بهتری ایجاد کنند، ترافیک پهنای باند بیشتری به خودشان اختصاص داده و درآمد بیشتری خواهند داشت؛ در کنار آن، این درآمد باعث برنامهریزی برای جذب مخاطب بیشتر هم میشود. به تعبیر دیگر با این مصوبه، جذب مخاطب توسط پیامرسانها و تلاش آنها برای تأمین منابع و درآمد بینتیجه نخواهد ماند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.