دزدان نفتی به نزدیک آبهای آمریکا رسیدند در پی رشد دزدی دریایی در دوران همهگیری ویروس کرونا، دزدان دریایی به نزدیک سواحل آمریکا رسیده و تهدید جدیدی برای صنعت این کشور ایجاد کردهاند. به گزارش ایسنا، دزدی دریایی یک مشکل قدیمی در صنعت انرژی است که معمولاً در غربآفریقا و سایر مناطق جهان مشاهده شده […]
دزدان نفتی به نزدیک آبهای آمریکا رسیدند
در پی رشد دزدی دریایی در دوران همهگیری ویروس کرونا، دزدان دریایی به نزدیک سواحل آمریکا رسیده و تهدید جدیدی برای صنعت این کشور ایجاد کردهاند. به گزارش ایسنا، دزدی دریایی یک مشکل قدیمی در صنعت انرژی است که معمولاً در غربآفریقا و سایر مناطق جهان مشاهده شده است. اما در پی رشد این پدیده در دوران همهگیری ویروس کرونا در سال۲۰۲۰، دزدان دریایی به نزدیک سواحل آمریکا رسیده و تهدید جدیدی برای صنعت نفت این کشور ایجاد کردهاند. نفتکشهایی که به آرامی در این منطقه حرکت میکنند، به منزله هدف آسانی برای دزدان دریایی هستند که به دنبال فرصتهایی، باجگیری میکردند. این پدیده در خلیج کامپچه مکزیک که بخش قابلتوجهی از تولید نفت آمریکا معادل ۱۷درصد از تولید نفت و پنجدرصد از تولید گاز طبیعی این کشور را تشکیل میدهد، در حال تبدیل شدن به یک رویداد متداول است. راکفورد وایتس؛ مدیر مطالعات دریایی در مدرسه فلچر دانشگاه تافتس به فوربس، گفت: حملات اخیر دزدی دریایی در خلیج مکزیکو، پدیده جدیدی در نزدیک آبهای آمریکا محسوب میشود. صدها نفتکش حامل نفت و فرآوردههای نفتی برای ترانزیت نفت به پالایشگاههای تگزاس و لوییزیانا و انتقال و فرآوردههای نفتی از آنها، سالانه از خلیج مکزیکو عبور میکنند. تهدیدهای دزدی دریایی در کامپچه اوایل امسال به رکورد بالایی رسید و وزارتخارجه آمریکا را وادار کرد در آوریل برای بخشجنوبی خلیج مکزیکو هشدار رسمی درباره دزدی دریایی صادر کند. با این همه توجه رسانهای اندکی به این موضوع شده است. پیش از این آبهای ونزوئلا و پرو به عنوان کانونهای فعالیت دزدان دریایی شناخته شده بودند اما بهنظر میرسد کانون فعالیت آنها در حال گسترش است. این روند جدید در پی افزایش دزدی دریایی در واکنش به شیوع کووید۱۹ روی داده است. دزدی دریایی جهانی در سال ۲۰۱۹ به پایینترین میزان در ۲۵سال اخیر سقوط کرد و تنها ۴۱ مورد در کشتیهای بزرگ با تناژ بالای۱۰۰ گزارش شد، اما همهگیری کووید۱۹ باعث ذخیره بیشتر نفت در دریا شده و گزارشها از دزدی دریایی افزایش پیدا کرده است. همزمان با گسترش کانون فعالیت دزدان دریایی به مناطق جدید، دزدی دریایی در آسیا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد. کانونهای قدیمیدزدی دریایی مانند، خلیج گینه در غرب آفریقا که ۹۰درصد از دزدی دریایی جهانی را تشکیل میدهند، مناطق دارای ریسک بالا برای شرکتهای انرژی محسوب میشوند. پاییز امسال چندین گزارش از موارد دزدی دریایی در غرب آفریقا گزارش شده است که شامل حمله به نفتکش اتحادیه دریانوردی انگلیس و نفتکش دانمارکی تورم الکساندرا بوده است. براساس گزارش اویلپرایس، اگرچه دزدی دریایی در منطقه غرب آفریقا مشکل شناختهشدهای است اما تهدید گسترش این پدیده به مناطق دیگر باید مورد توجه بخش انرژی قرار گیرد. در حالحاضر صدها سکو و کشتیهای تأمین تجهیزات و حفاری و نفتکشها در آمریکا فعالیت دارند. اگر شرکتهای خصوصی و گاردساحلی آمریکا استراتژیهای پیشگیرانه را بهکار نبندند، ممکن است امنیت صنعت انرژی کاملاً تضمین نباشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.