اما و اگرهای راه‌آهن برای ارایه ضمانت‌نامه واردات واگن

اما و اگرهای راه‌آهن برای ارایه ضمانت‌نامه واردات واگن توکاریل یک شرکت حمل‌ونقل ریلی تک‌کارفرمایی است که فقط بارهای فولاد مبارکه اصفهان را جابه‌جا می‌کند. به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل توکاریل با بیان این‌که قرار بود حدود ۱۰ میلیون تن بار برای فولاد مبارکه اصفهان حمل کنیم، گفت: اما در حال حاضر حرف و سخن‌هایی در […]

اما و اگرهای راه‌آهن برای ارایه ضمانت‌نامه واردات واگن

توکاریل یک شرکت حمل‌ونقل ریلی تک‌کارفرمایی است که فقط بارهای فولاد مبارکه اصفهان را جابه‌جا می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل توکاریل با بیان این‌که قرار بود حدود ۱۰ میلیون تن بار برای فولاد مبارکه اصفهان حمل کنیم، گفت: اما در حال حاضر حرف و سخن‌هایی در خصوص کاهش حجم تولید از سوی فولاد مطرح است.

بهرام پرورش در گفت‌وگو با تین‌نیوز، در رابطه با مشکلات پیش‌روی این بخش از صنعت حمل‌ونقل کشور، اظهارکرد: از آن‌جایی که ما به صورت تک کارفرمایی کار می‌کنیم در صورتی که شرکت فولاد کاهشی در ظرفیت تولید خود ایجاد کند، متعاقباً میزان حمل بار نیز برای توکاریل کاهش خواهد یافت.

پرورش ادامه ‌داد: از طرفی به تازگی قراردادی مبنی بر خرید تعداد ۲۰۰ دستگاه واگن با واگن‌پارس منعقد کردیم که با بروز مشکل فولاد مبارکه برای تأمین مالی این واگن‌‌ها شرایط سخت‌تر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بازگشت سرمایه در خرید واگن بیش از ۱۰ سال طول می‌کشد.

 پرورش در رابطه با وضعیت ناوگان حمل‌ونقلی شرکت توکاریل افزود: در حال حاضر ناوگان این شرکت جزو واگن‌های فرسوده محسوب نمی‌شوند و عملیات تعمیر و نگهداری آن‌‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

 پرورش معتقد است سرمایه‌گذاری برای خرید واگن با توجه به مشکلاتی که پیش‌روی شرکت‌های حمل‌ونقلی قرار دارد مقرون به صرفه نیست.

وی دیگر مشکلات موجود در این حوزه را برنامه‌های راه‌آهن برای نوسازی عنوان کرد و گفت: قرار است که سیستم نوسازی از سوی راه‌آهن به اجرا درآید؛ اما وضعیت کلی اقتصاد و حمل‌ونقل کشور به گونه‌ای است که کاری از پیش نمی‌رود.

 وی ‌افزود: مسأله راه‌آهن و صاحبان واگن در واقع موضوع چاقویی است که دسته‌اش در دستان راه‌‌آهن و تیغه‌اش در دستان صاحبان واگن است.

پرورش همچنین در رابطه با واردات واگن از سوی شرکت‌های زیرمجموعه توکاریل که پیش از این مراحل رایزنی را طی می‌کرد، گفت: روس‌‌ها می‌گویند آمادگی واگذاری واگن را داریم اما در این زمینه خواستار ارایه ضمانت‌نامه هستند.

وی ادامه‌داد: مسأله ضمانت‌نامه هم باید در را‌ه‌آهن به تصویب برسد.

به گفته پرورش، شرکت آسیاسیر می‌خواهد ۶۰۰ دستگاه واگن از کشور روسیه وارد کند که در حال حاضر با مسایل وام و ضمانت‌نامه درگیر است.

 

مدیرعامل شرکت توکاریل همچنین در رابطه با بحث بدهی‌های این شرکت، گفت: خوشبختانه طلب فولاد مبارکه را با بدهی‌های راه‌آهن تهاتر کردیم و از این بابت مشکلی وجود ندارد.