افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت فیلتر روغن در سال‌جاری

افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت فیلتر روغن در سال‌جاری رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران ضمن اشاره به کیفیت برتر فیلترهای روغن داخلی در مقایسه با وارداتی‌ها از افزایش حداکثر ۴۵درصدی قیمت این محصول از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد. داوود سعادتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرخودرو، درخصوص وضعیت تولید داخلی فیلتر روغن، […]

افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت فیلتر روغن در سال‌جاری

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران ضمن اشاره به کیفیت برتر فیلترهای روغن داخلی در مقایسه با وارداتی‌ها از افزایش حداکثر ۴۵درصدی قیمت این محصول از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد. داوود سعادتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرخودرو، درخصوص وضعیت تولید داخلی فیلتر روغن، اظهار داشت: در حال‌حاضر حدود چهار کارخانه تولیدکننده داخلی تحت عنوان برند در حوزه ساخت فیلتر روغن فعالیت می‌کنند اما واردات نیز انجام می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه تولید داخل این قطعه نیز انجام می‌شود، مشکلی در حوزه تأمین بازار نداریم. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران درخصوص کیفیت فیلترهای تولید داخل در مقایسه با وارداتی‌ها، گفت: فیلترهای وارداتی کیفیتی نازل‌تر از تولیدات داخلی دارند. سعادتی‌نژاد، درخصوص میزان سهم بازار از فیلترهای داخلی و وارداتی، تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر واحدهای صنفی اتحادیه از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند، فیلترهای ساخت داخل، سهم ۸۰ تا ۸۵ درصدی بازار را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به واردات فیلترهای چینی به کشور بیان کرد: امکان تقلبی بودن برخی از برندهای چینی وارداتی وجود دارد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران، درخصوص تأثیرپذیری این محصول از کاهش یا افزایش نرخ ارز، تصریح کرد: برخی از مواداولیه فیلتر روغن از جمله کاغذ وارداتی است و همگام با افزایش نرخ ارز، قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد. سعادتی‌نژاد، با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت فلیتر از ابتدای سال‌جاری، گفت: قیمت‌های جدید هنوز اعلام نشده اما در صورت بروز تغییرات قیمتی، اتحادیه پس از بررسی، نسبت به اعمال قیمت‌های جدید اقدام خواهد کرد. وی درخصوص نحوه قیمت‌گذاری فیلتر روغن، یادآور شد: تولیدکنندگان پس از برآورد هزینه‌های تولید، قیمت‌های جدید را در اختیار سازمان حمایت قرار می‌دهد و این سازمان در صورت تأیید، به تصویب می‌رساند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران، در پایان با اشاره به قاچاق ۲۰ تا ۲۵ درصدی فیلتر روغن به داخل کشور درخصوص وضعیت شناسه‌دار شدن این کالا، خاطرنشان کرد: فیلتر روغن تاکنون شناسه‌دار نشده و به دلیل تولید داخلی این کالا، قاچاق آن مقرون به‌صرفه نیست مگر اینکه بازار با شرایط کمبود مواجه شود که در این صورت قاچاق نیز افزایش می‌یابد.