خرید بزرگ‌ترین سازنده چیپ‌های موبایل توسط بانک ژاپنی

خرید بزرگ‌ترین سازنده چیپ‌های موبایل توسط بانک ژاپنی سافت بانک ژاپن قرار است غول سازنده پردازنده‌های موبایل یعنی شرکت بریتانیایی ARM را به قیمت ۳۲ میلیارد دلار خریداری کند. این موضوعی است که نشریه فایننشیال تامیز به آن اشاره کرده است. به گزارش تابناک، دلیل این امر بسیار واضح به نظر می‌رسد. در حالی که […]

خرید بزرگ‌ترین سازنده چیپ‌های موبایل توسط بانک ژاپنی

سافت بانک ژاپن قرار است غول سازنده پردازنده‌های موبایل یعنی شرکت بریتانیایی ARM را به قیمت ۳۲ میلیارد دلار خریداری کند. این موضوعی است که نشریه فایننشیال تامیز به آن اشاره کرده است.

به گزارش تابناک، دلیل این امر بسیار واضح به نظر می‌رسد. در حالی که همه دنیا در حال تبدیل شدن به گونه‌ای از رایانه است، و در حالی که شرکت ARM را به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرو‌‌ترین شرکت سازنده پردازنده‌های موبایل میشناسند از هم اکنون بانک ژاپنی یک سرمایه‌گذاری بی‌خطر و کم ریسک را صورت داده است.

شرکت ARM پردازنده موبایل را برای دسته‌های متنوعی از ابزار‌ها و دستگاه‌ها طراحی می‌کند. این شرکت بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط دارد و اپل به همراه سامسونگ تنها دو مورد از مشتری‌های پر و پا قرص این شرکت هستند. این در حالی است که چیپ‌های طراحی شده توسط این شرکت در سایر ابزارهای دیجیتالی دیگر از جمله ابزارهای مربوط به اینترنت اشیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنها در سال ۲۰۱۵ تعداد چیپ‌های طراحی شده توسط این شرکت بالغ بر ۱۵ میلیارد عدد بوده است که ۶ میلیارد عدد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش داشته.

این اقدام از سوی ساف‌‌بانک ژاپن در دوره مدیرعامل جدید یعنی «ماساسون»، یک اقدام بسیار اساسی و بزرگ تلقی می‌شود و بعد از کنار رفتن مدیرعامل سابق این بانک «نیکش‌آرورا» که یکی از مدیران سابق اجرایی گوگل نیز بوده است، انجام می‌شود.

حال سؤال اساسی در این است که آیا شرکت‌های بزرگ دیگر به همین سادگی اجازه خواهند داد تا سافت‌بانک شرکت ARM را خریداری کند و یا آن‌که یک جنگ برای پیشنهاد خرید در این میان در خواهد گرفت. اپل که مهم‌ترین مشتری ARM است و اینتل که اخیراً در حوزه رقابت از ARM عقب مانده است به احتمال زیاد خریداران دیگر و پیشنهاددهندگان برتری نسبت به سافت‌بانک خواهند بود.

 

فایننشیال تایمز گزارش داده است که پیشنهاد ۳۲ میلیارد دلاری برای خرید این شرکت در واقع ۷۰ برابر درآمد خالص ARM در سال گذشته است.