معرفی پردرآمدترین حوزههای تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱ طبق بررسیها حوزههای مُد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباببازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۲۰۲۱ خواهند بود. به گزارش سیتنا، طبق بررسیهای انجام گرفته از سوی سازمان توسعه و تجارت […]
معرفی پردرآمدترین حوزههای تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱
طبق بررسیها حوزههای مُد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباببازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۲۰۲۱ خواهند بود. به گزارش سیتنا، طبق بررسیهای انجام گرفته از سوی سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد)، حجم فروش جهانی تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۵٫۳تریلیوندلار (۲۲٫۴تریلیوندلار برای تجارت میان بنگاهها و ۲٫۹تریلیوندلار برای تجارت میان شرکتها و مشتریان) برآورد شد. فروش جهانی تجارت میان بنگاهها بر پایه دادههای رسمیبرای چین، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا مقدار ۶۷ درصد از تولید ناخالص جهانی در سال ۲۰۱۵ برآورد شده بود. همچنین آمریکا، با فروش بیش از هفت تریلیوندلار، بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کرد و پس از آن ژاپن و چین در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. در حالی که آمریکا در فروش تجارت الکترونیک B۲B پیشرو بود، اما از نظر تجارت B۲C پس از چین قرار داشت. در سال ۲۰۱۷ چین در حوزه تجارت الکترونیک B2C موفق به کسب درآمد ۴۷۰ میلیارد دلار شد. این در حالی است که این مبلغ برای آمریکا حدود ۳۵۴میلیارددلار بود. پس از این دو کشور انگلیس، ژاپن، فرانسه، آلمان، کرهجنوبی، کانادا، هند و روسیه در جایگاه سوم تا دهم قرار دارند. به طور کلی در تجارت الکترونیک، تجارت B2B غالب بوده و حدود ۹۰ درصد از کل این گروه از اقتصادها را تشکیل میدهد. انتظار میرود درآمد جهانی تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر شده و به میزان ۲۱۰۸ میلیارد دلار برسد. افزایش دسترسی به اینترنت و پذیرش روبه بالای دریافت خدمات دیجیتالی از طریق تجارت آنلاین در قالب پلتفرم و وبسایتهای تجاری از سوی مردم، آیندهای روشن را از توسعه الکترونیک نمایش میدهد. طبق بررسیها مد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباببازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۲۰۲۱ خواهند بود.
مد و پوشاک، پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک
پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۱ بیشترین میزان درآمد مربوط به حوزه مد و پوشاک با میزان ۶۳۳ میلیارددلار باشد. چین تا سال ۲۰۲۱ با کسب درآمد بیش از ۲۵۸ میلیارددلار، موفق خواهد شد بازار تجارت جهانی مد و پوشاک آنلاین را از آن خود کند و پس از چین، اروپا و آمریکا در جایگاه دوم و سوم قرار خواهند داشت. از دیگر موضوعات قابلتوجه در بخش تجارت الکترونیک، موضوع رزرو بلیت آنلاین و انجام خدمات مسافرتی مبتنی بر اینترنت است. طبق پیشبینیهای انجام گرفته، بازار این نوع خدمات نیز تا سال ۲۰۲۱ دو برابر شده و تا حدود یکتریلیوندلار خواهد رسید. همچنین کشور چین با کسب نرخ رشد مرکب سالانه ۱۷٫۹درصد سریعترین رشد را از نظر کسب درآمد حاصل از ارائه این نوع خدمت از میان کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.