مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی قابلیت اجرایی ندارد مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، گفت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری پلیس راهور، تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی همچنان قابلیت اجرایی ندارد. به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، مرتضی ضامنی، با اشاره به سازوکار تبلیغات در تاکسیهای درونشهری، اظهار کرد: ضوابط تبلیغات در ناوگان حملونقل عمومیکشور، […]
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور
تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی قابلیت اجرایی ندارد
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، گفت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری پلیس راهور، تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی همچنان قابلیت اجرایی ندارد. به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، مرتضی ضامنی، با اشاره به سازوکار تبلیغات در تاکسیهای درونشهری، اظهار کرد: ضوابط تبلیغات در ناوگان حملونقل عمومیکشور، در نودویکمین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ۱۱آبانماه سال۸۹ به تصویب رسید و از سوی وزیر وقت کشور ابلاغ شد. براساس ماده۲ این دستورالعمل، انواع تبلیغات مجاز داخل تاکسی به نحوی است که در معرض دید راننده نیست و باعث کاهش دید راننده یا سلب آسایش مسافران نمیشود و تنها به یکی از اقسام به صورت جزوه در داخل جزوهدان و استفاده از عکس یا تصاویر ثابت و نصب نمایشگر در پشت صندلیها در داخل خودرو وجود دارد. وی در رابطه با تبلیغات در فضای خارج تاکسی، بیان کرد: در ماده۳ دستورالعمل فوق، تبلیغات بر روی بدنه و شیشه ممنوع بوده و صرفاً بر روی پنلهای تبلیغاتی (با مقطع مثلثی شکل که قاعده آن حداکثر ۲۰سانتیمتر باشد) بر روی سقف تاکسیها و در امتداد طولی سقف خودرو نصب میشود و دید آن به طرفین خودرو میباشد، مجاز است. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، ادامه داد: متأسفانه از زمان ابلاغ تاکنون به دلیل عدم همکاری و ممانعت پلیس راهور این فرآیند به طور کامل اجراء نشده و تنها بهطور مقطعی در همان اوایل مورد استفاده قرار گرفت. در این خصوص چندینبار در سالهای ۹۷ و ۹۸ در نشست با شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور موضوع مطرح شد که نتیجهای حاصل نشد. وی ادامه داد: از آنجایی که تابلوهای سقفی تبلیغاتی جدید بهگونهای طراحی شدهاند که مجهز به رهیاب و مسیریاب هستند، از یک طرف امکان رصد و پایش ناوگان فراهم میشود و از طرفی موجب کسب درآمدی هر چند محدود برای تاکسیرانان میشود. ضامنی، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و همچنین کاهش جابهجایی مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی و به تبع آن شرایط اقتصادی حاکم بر معیشت رانندگان، با راهاندازی مجدد ظرفیت تبلیغات بر روی تاکسیهای درونشهری، بخشی از زیانها و آسیبهای ناشی از اپیدمیکرونا و تورم موجود قابلجبران خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.