دردسرهای ارائه لایحه بودجه؛ روحانی باز هم به مجلس نرفت

دردسرهای ارائه لایحه بودجه؛ روحانی باز هم به مجلس نرفت رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال۱۴۰۰ کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای‌اسلامی، برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره دلیل حضور رئیس‌جمهور در مجلس، هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای‌اسلامی ‌صرفاً به‌دلیل مصوبات ستاد […]

دردسرهای ارائه لایحه بودجه؛ روحانی باز هم به مجلس نرفت

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال۱۴۰۰ کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای‌اسلامی، برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره دلیل حضور رئیس‌جمهور در مجلس، هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای‌اسلامی ‌صرفاً به‌دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، در جلسه هیأت‌دولت، گفت: بسیار علاقه‌مند بودم طبق روال سال‌های گذشته سخنان من خطاب به مردم عزیز و نمایندگان محترم در خانه‌ملت و در صحن علنی مجلس شورای‌اسلامی ‌ایراد می‌شد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لایحه بودجه۱۴۰۰ که امروز به مجلس شورای‌اسلامی‌ تقدیم می‌شود، اشاره کرد و گفت: در بودجه رقم درآمد عمومی‌۸۴۱ هزار میلیاردتومان است که افزایشی است و معتقدیم با کمک هم این رقم قابل تأمین است. مالیات، گمرکات، عوارض، فروش نفت، فروش اوراق و فروش سهام درآمدهای اصلی بودجه ما را تشکیل می‌دهد.

عدم حضور روحانی برای ارائه لایحه بودجه، اهانت به مجلس بود

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای‌اسلامی، ‌گفت: عدم حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای ارائه لایحه بودجه اهانت به مجلس بود و ما نباید این اهانت‌ها را بپذیریم. حجت‌الاسلام حسن‌نوروزی، در جلسه علنی مجلس شورای‌اسلامی‌ طی تذکری شفاهی، گفت: رئیس‌جمهور باید در صحن مجلس توضیحاتی درباره کلیات لایحه بودجه به نمایندگان ارائه می‌داد اما وی در مجلس حاضر نشد. وی بیان کرد: گویا علت نیامدن رئیس‌جمهور به مجلس، بیماری کروناست. اما وی باید به این نکته توجه کند که نمایندگان و معاونان وی هم انسان هستند و شایسته نیست که لایحه بودجه با اسنپ به مجلس ارسال شود. نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای‌اسلامی،‌ اظهارداشت: ما نباید این اهانت‌ها را بپذیریم و مطابق با این بودجه، برای دولت آینده سه‌هزار میلیاردتومان کسری بودجه به وجود خواهد آمد و بهتر بود این لایحه را به دولت برمی‌گرداندیم.