رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیطزیست همه موتورسیکلتهای تولیدی یورو۴ هستند رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیطزیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلتها و بیاعتنایی تولیدکنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد. سیدمحمدمهدی میرزاییقمی، در گفتوگو با خبرخودرو، ضمن تکذیب بیتوجهی موتورسیکلتسازان به نصب […]
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیطزیست
همه موتورسیکلتهای تولیدی یورو۴ هستند
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیطزیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلتها و بیاعتنایی تولیدکنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد. سیدمحمدمهدی میرزاییقمی، در گفتوگو با خبرخودرو، ضمن تکذیب بیتوجهی موتورسیکلتسازان به نصب کاتالیست، بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلتسازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو۴ از جانب سازمان حفاظت محیطزیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمونهای آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلتسازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونههایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار میگیرد. وی با اشاره به الزامات سازمان محیطزیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلتهای تولید شده، ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو۴ موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو۴ برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه در حالحاضر حداقل حدمجاز آلایندگی برای موتورسیکلتهای تولیدی برابر یورو۴ است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلتسازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام مینماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمونهای آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شمارهگذاری آن محصول اقدام خواهد نمود. رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیطزیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلایندههای ناشی از موتورسیکلتها خاطرنشان کرد: نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلتها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از ۹۰درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری میکند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلتها ضروری است. میرزاییقمی، مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلتسازان به نصب کاتالیست را ارتقای استاندارد آلایندگی موتورسیکلتهای تولیدی دانست و گفت: ارتقای استاندارد آلایندگی موتورسیکلتهای تولیدی در طی سالهای اخیر به خوبی انجام شده است. در سال۹۵ تولید و شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایلنقلیه به یورو۳ ارتقاء یافت. از ابتدای سال۹۸ نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلتهای تولید داخلی برابر یورو۴ است. در کنار ارتقای الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی دو سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیطزیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعملهای مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که براساس دستورالعملهای جدید تعداد بازرسیها و نمونه برداریها از خطوط تولید بیشتر شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.