رئیس کل بیمهمرکزی یکونیم میلیون خودرو بیمه شخصثالث ندارند در راستای گسترش خدمترسانی به بیمهگذاران طی مراسمی تفاهمنامه همکاری میان بیمهایران و ایساکو به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده، این مراسم با حضور رئیس کل بیمهمرکزی، مدیرعامل و اعضای هیأتمدیره بیمهایران و مدیران عامل ایرانخودرو و ایساکو برگزار شد و با امضای این تفاهمنامه پلتفرم […]
رئیس کل بیمهمرکزی
یکونیم میلیون خودرو بیمه شخصثالث ندارند
در راستای گسترش خدمترسانی به بیمهگذاران طی مراسمی تفاهمنامه همکاری میان بیمهایران و ایساکو به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده، این مراسم با حضور رئیس کل بیمهمرکزی، مدیرعامل و اعضای هیأتمدیره بیمهایران و مدیران عامل ایرانخودرو و ایساکو برگزار شد و با امضای این تفاهمنامه پلتفرم جامع مکانمحور در حوزه ارائه خدماترسانی سیار به مشتریان و خسارت دیدگان حوادث رانندگی رونمایی شد و اجرای این خدمات درکشور سراسری شد. غلامرضا سلیمانی؛ رئیس کل بیمهمرکزی در این مراسم، گفت: از ۶۰ هزار میلیاردتومان پرتفوی بیمه در سال ۹۸ حدود یکسوم یعنی ۲۰ هزار میلیاردتومان مربوط به بیمه شخصثالث است که این رقم امسال احتمالاً ثابت میماند. وی ادامه داد: پیشبینی ما این است که پرتفوی به ۷۵ هزا رمیلیاردتومان میرسد و سهم بیمه شخصثالث از این عدد احتمالاً یکسوم باقی خواهد ماند. رئیس کل بیمهمرکزی با اشاره به تعداد خودروهایی که بیمه شخصثالث دارند، گفت: از ۲۵میلیون خودرو در کشور ۲۳میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخصثالث هستند که بیمهایران سهم ۵۶ درصدی از بیمه شخصثالث خودروهای موجود در کشور را دارد. سلیمانی، با بیان اینکه بیمه شخصثالث برای شرکتها بهصرفه نیست، گفت: ضریب خسارت در شخصثالث ۱۰۹ درصد در سالجاری بوده و در سال گذشته این عدد ۱۰۴ درصد بوده یعنی بیشتر از مبلغی که دریافت میشود شرکتها خسارت پرداخت میکنند که قطعاً این عدد منطقی نیست و در دنیا ضریب خسارت در بیمه شخصثالث بسیار کمتر از صددرصد است. وی با اشاره به تفاهم دو شرکت ایرانخودرو و بیمهایران برای ارائه خدمات مشترک به خودروهای سانحهدیده، گفت: ۵۶ درصد از کل خودروهای کشور توسط ایرانخودرو تولید میشود. بنابراین این تفاهمنامه بین ایرانخودرو و بیمهایران یک اقدام ملی است که میتواند بخش عمدهای از نگرانیهای افراد پس از آسیب را پوشش دهد و بوروکراسیهای اداری و روند طولانی پرداخت بیمه را به حداقل برساند. سلیمانی، ادامه داد: در بخش صدور بیمه هیچ مشکلی وجود ندارد و دریافت وجه به صورت الکترونیکی صادر و توسط ۷۰هزار نمایندگی بیمه این اقدام در حال انجام است. اما موضوع مهم، بخش پرداخت بیمه است و یکی از دغدغههای بزرگ مردم و شرکتها پرداخت خسارات محسوب میشود. رئیس کل بیمهمرکزی افزود: اگر در پرداخت خسارات بهدرستی عمل نکنیم و هزینه خسارات را به سرعت به مردم بازنگردانیم اعتماد مردم به این صنعت کاهش پیدا میکند. شعار ما این است که اگر صدور بیمه به صورت آنلاین انجام میشود خسارات را هم به صورت آنلاین پرداخت کنیم. سلیمانی تأکید کرد: برای تحقق این شعار دو شرکت ایرانخودرو و بیمهایران بسیار مؤثر عمل میکنند و میتوانند الگو قرار بگیرند. ما اعلام میکنیم تمام اطلاعات را در اختیار ایرانخودرو و ایساکو برای اجرای این تفاهمنامه قرار خواهیم داد. سلیمانی، با بیان اینکه سالانه یکمیلیون و ۴۰۰ هزار تصادف در کشور رخ میدهد، گفت: چه کسی پاسخگو است و باید دید چه وقتی از مردم برای پیگیری مسائل بیمهای و خسارت گرفته میشود که اگر این روند طولانی باشد به طور قطع باعث سلب اعتماد مردم خواهد شد. وی تأکید کرد: ارائه این خدمات فقط جنبه بازرگانی و تجارت ندارد بلکه ما به دنبال یک ارزشگذاری هستیم و از این طریق ایرانخودرو اعلام میکند که فقط در بحث فروش همراه مردم نیست بلکه پس از بروز هر سانحهای در مراحل مختلف تعمیر، تعویض تا آخر با مشتریان خود همراه است. محمدرضایی؛ رئیس بیمهایران در این مراسم، اظهار کرد: بیمهایران بیش از ۵۶ درصد بیمهنامه شخصثالث و ۴۸درصد از بیمه بدنه در کشور را به خود اختصاص داده است. وی ادامه داد: ۶۰درصد از خسارت اتومبیل صنعت بیمه از طریق بیمهایران پرداخت میشود. زمانی که شرکتهای خصوصی دچار مشکل شدند، بیمهایران به بیش از ۶۵ هزار پرونده رسیدگی و ۱۳۰۰ میلیاردتومان خسارت پرداخت کرد. از اینرو میتوان گفت؛ مردم به بیمهایران اطمینان کافی دارند. این مقام مسؤول، بیان کرد: در بخش خدمات پس از فروش برای ارائه سرویسهای خاص ورود کردیم. از جمله میتوان به این همکاری اشاره کرد. یکی از اقدامات دیگر، حمل خودروهای آسیبدیده به تعمیرگاههای مجاز، انتقال سرنشین خودروهای آسیبدیده و ارزیابی خسارت است. از اینرو دیگر نیاز نیست بیمهگذار به جایی مراجعه کند. بلکه کافیست یک تماس با ایساکو بگیرد. در ادامه مونسان؛ مدیرعامل شرکت ایساکو، بیان کرد: اگر فردی تصادف کند میتواند با یک تماس، مشکل خود را حل کند. همچنین در این همکاری بازاری کسب میشود که با ارائه خدمات استاندارد مردم در این شرایط حساس هزینههای زیادی پرداخت نمیکنند. براساس این تفاهمنامه خدمات تخصصی شامل حمل خودروهای خسارتی بیمهگذاران به شبکه تعمیرگاهی مورد نظر بیمهگذار یا مراکز پرداخت خسارت، انتقال سرنشینان خودروهای خسارت دیده، ارائه خدمت بازدید اولیه در محل موردنظر مشتری نسبت به خسارت با مبلغ بیش از صلاحیت کارشناسان بیمه، جبران خسارت خودروهای آسیب دیده از طریق انجام تعمیرات مطابق استانداردهای مشخص با رضایت بیمهگذار، ارزیابی خودرو (کارشناسی خسارت) در محل مشتری و ارائه خدمات آپشن (سرویسهای دورهای و…) به بیمهگذاران ارائه خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.