حل مشکل خودروهای ناقص نیازمند تأمین ارز از سوی بانکمرکزی با توجه به اینکه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه خودروناقص در پارکینگ خودروسازان آن هم به دلیل عدم تأمین قطعات داخلی و بخشی نیز به دلیل مشکل تأمین مواداولیه ساخت پلاک متوقف شده و به مشتریان تحویل نشده است، این در حالی است که […]
حل مشکل خودروهای ناقص نیازمند تأمین ارز از سوی بانکمرکزی
با توجه به اینکه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه خودروناقص در پارکینگ خودروسازان آن هم به دلیل عدم تأمین قطعات داخلی و بخشی نیز به دلیل مشکل تأمین مواداولیه ساخت پلاک متوقف شده و به مشتریان تحویل نشده است، این در حالی است که به دلیل عدم تکمیل این خودروها با وجود ریزش نرخ ارز، کاهش چشمگیری در قیمت خودرو در بازار اتفاق نیفتاد است و احتمال اینکه قیمت خودرو در بازار دوباره افزایش یابد و جهش داشته باشد بسیار زیاد است، همین موضوع باعث شد که رئیس سازمان بازرسی در نشستی به بررسی مشکلات خودروهای ناقص و تجاری متوقف شده در پارکینگ خودروسازان با حضور مدیران دو شرکت خودروسازی، معاونان بانکمرکزی، گمرک و مدیرانی از ناجا، محیطزیست، استاندارد پرداخت و فرصتی دوهفته به آنها داد تا همه خودروهای مستقر در پارکینگها را در راستای ایفای تعهدات خودروسازان به متقاضیان عرضه و نتیجه آن به سازمان بازرسی کل کشور گزارش کنند. به گزارش مناقصهمزایده، فرشاد مقیمی، بهعنوان مدیرعامل ایرانخودرو گفت: انشاا… تا آخر آذرماه خودروها از پارکینگ فروش خارج میشود. سیدجواد سلیمانی؛ مدیرعامل سایپا نیز با تأکید بر ضرورت استفاده از کفیهای مخصوص حملونقل خودرو در کشور، گفت: با همکاری سازمان محیطزیست، مشکل این خودروها حل خواهد شد. مازیار بیگلو؛ به عنوان دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، درخصوص کسری قطعات خودروهای ناقص، گفت: عمده کسری قطعات خودروهای ناقصی متوجه قطعهسازان داخلی نیست و اکثر آنها در تأمین ارزی مشکل دارند. وی با بیان اینکه عمده کسری قطعات خودروهای ناقص مربوط به کاتالیست، مولتیمدیا و قطعات الکترونیکی است، افزود: تأمین این قطعات مشکلات ارزی دارد و همین امر هم باعث شده تا خودروسازان نتوانند این قطعات را بهموقع به خط تولید برسانند. بیگلو، در رابطه با تکمیل خودروهای ناقص آنهم به دستور رئیس کل سازمان بازرسی، گفت: شاید با دستور سازمان بازرسی توافقاتی با بانکمرکزی برای رفع تأمین ارز قطعات وارداتی انجام شده تا با ارسال آنها به خط تولید خودروهای ناقص تکمیل و روانه بازار شوند. وی اضافه کرد: اما باید این نکته را متذکر شوم که هنوز قطعهساز داخلی در تأمین ارز مشکل داشته و بانکمرکزی هیچ همکاری با ما ندارد و نبود ارز را بهانه عدم تخصیص ارز مطرح میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.