خوب‌، بد‌، زشت کرونا‌!

خوب‌، بد‌، زشت کرونا‌!      لابد می‌پرسید بد و زشت‌اش را کم و بیش می‌دانیم ولی این خوبی که فرمایش کرده‌اید دیگر چه صیغه‌ای است‌؟ خدمت شریف با سعادتان عرض کنم که برای خوبی این ویروس سرسوزنی نیم‌وجبی‌! همین بس که آدمیزاد شیرپاک خورده پرمدعای سر به هوا فهمید که آنقدری هم که فکر می‌کند‌، […]

خوب‌، بد‌، زشت کرونا‌!

     لابد می‌پرسید بد و زشت‌اش را کم و بیش می‌دانیم ولی این خوبی که فرمایش کرده‌اید دیگر چه صیغه‌ای است‌؟ خدمت شریف با سعادتان عرض کنم که برای خوبی این ویروس سرسوزنی نیم‌وجبی‌! همین بس که آدمیزاد شیرپاک خورده پرمدعای سر به هوا فهمید که آنقدری هم که فکر می‌کند‌، پُخی نیست‌!

برای بدی‌های این ویروس که حرف بسیار است و هر کدام از ما هزار و یک دلیل و داستان برای آن داریم. اما آنچه این وسط خیلی به چشم نیامده زشتی کروناست که البته هیچ خط و ربطی به جناب ویروس نداشته و صفر تا صدش به نام بشر ممکن‌الخطا‌، سند خورده است‌!

     از وقتی که این ویروس مجهول‌الهویه منحوس پایش را به زندگی انسان‌ها باز کرد هر روز چیز تازه و نوبرانه‌ای توسط بشر دوپا رونمایی شده است که بیا و ببین‌، جوری که قبلاً فکر می‌کردیم شأن حضرت انسان، اجل از این حرفاست‌!

اولش که یک‌سری گفتند کلاً قضیه شوخی است و آنقدری که می‌گویند خبری نیست.

همان موقع هم بودند، افرادی که خبر از یک توطئه شوم بر علیه نسل بشر و جنگ‌های پیشرفته بر علیه کشور و قاره و دین و نظام‌ها‌، دادند و به همه ما گوشزد کردند که کار خیلی‌خیلی جدی است‌!

 از انکار و تکذیب و بی‌خیالی و شوآف‌های تلویزیونی هم زیاد حرفی نزنیم که بازارش حسابی داغ بود‌، از داروهای من‌درآوردی و نوظهور تا تجویز نوشیدن الکل ۷۰درصد و استعمال روغن‌بنفشه و رادار بشقابی کرونایاب هم که کمتر حرف بزنیم اعصابمان راحت‌تر است.

     اندک‌اندک جمع مستان از راه رسید و هر کسی از جلو درب دانشگاه و اورژانس و عطاری رد شده بود‌، شروع کرد به نسخه‌پیچی‌، همه چیز هم در نسخه‌ها بود از داروهای کمیاب و معمولی سوپرمارکتی گرفته‌،تا خوردن و بوییدن گیاه و گل و شربت و عنبرنسارا و… شتر‌!

      علم و دانش بشری و تحقیقات چندهزار ساله پزشکی و توصیه‌های بهداشتی هم که کلاً برای عده‌ای حکم کشک داشت و یا علم مخالفت برافراشته و به جنگ آمدند. البته این‌طرف هم افرادی بودند که به هیچ صراطی مستقیم نبودند و مرغ‌شان یک پا داشت و از هرچه طب سنتی و ایرانی بود اعلام برائت می‌کردند و هر کجا دستشان می‌رسید از خجالت ایشان درمی‌آمدند.

حالا هم که قضیه واکسن جدی است و خبرهایی شده‌، روز از نو روزی از نو‌، یکی از توطئه سازمان جهانی بهداشت می‌گوید‌، یکی از واکسن‌های مجهز به دستگاه‌های هوشمند می‌نویسد‌، یکی از مرگ‌ومیر و فاجعه بشری و از بین رفتن میلیاردی حرف می‌زند و یکی دیگر از کشت و کشتار استفاده از گیاهان دارویی و عدم مراجعه به دکتر و بیمارستان و پرپر شدن خلق‌!

      به هرحال خواستم عرض کنم که این قسمت زشتی کار یک تنه به همه بدی‌ها و خوبی‌های کرونا می‌چربد و خلق‌ا… با تک‌ماده هم در این آزمون قبول شدنی نیستند‌، علی‌الخصوص شبه‌انسان‌هایی که فقط برای منفعت شخصی و خوش‌آمد این و آن و منم‌منم و معروف شدن‌، حرف‌ها زدند‌، نسخه‌ها پیچیدند‌، گرانی و کم‌فروشی کردند و عین خیال مبارک‌شان هم نبود‌!

    

                                                                                                هوشنگ‌خان