کاهش قیمت در بازار با ترخیص کامیونهای وارداتی دستدوم براین اساس، گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیونهای دستدوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حملونقل جادهای را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده و این امر در حال اجراء میباشد که همین مسأله باعث شده است که قیمت کامیونها در […]
کاهش قیمت در بازار با ترخیص کامیونهای وارداتی دستدوم
براین اساس، گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیونهای دستدوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حملونقل جادهای را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده و این امر در حال اجراء میباشد که همین مسأله باعث شده است که قیمت کامیونها در بازار با کاهش قیمت مواجه شود در این باره ناجی سلامی؛ رئیس کانون انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، از ترخیص تعدادی از کامیونهای کارکرده اروپایی از گمرک خبر داد. سلامی، افزود: با پیگیریهای وزیر راهوشهرسازی تمام امور مربوط به ترخیص کامیونهای سه سال ساخت اروپایی انجام شده و این کامیونها توسط دو، سه شرکتی که اعلام آمادگی کرده بودند، وارد کشورر شده و هفته گذشته حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار دستگاه کامیون ترخیص شدند. وی درباره خدمات پس از فروش این کامیونها، گفت: شرکت سایپادیزل ارائهدهنده خدمات پس از فروش برای کامیونهای ترخیص شده است. رئیس کانون انجمنهای صنفی حمل کالای کشور با اشاره به تأثیر واردات کامیونهای اروپایی بر صنعت حملونقل کشور، عنوان کرد: با توجه به اینکه کیفیت کامیونهای اروپایی با کامیونهای چینی قابلمقایسه نیست تزریق کامیونهای اروپایی به ناوگان حملبار ایمنی ناوگان را تضمین کرده و به لحاظ مصرف سوخت، استهلاک و تعمیرات و نگهداری تأثیرات بسیار خوبی گذاشته و موجب رونق صنعت حملونقل خواهد شد. سلامی، در پاسخ به این سؤال که ترخیص کامیونهای دستدوم اروپایی بر بازار خودروهای سنگین چه تأثیری خواهد گذاشت، اظهار داشت: تأثیر ترخیص کامیونهای سه سال ساخت اروپایی بر بازار خودروهای سنگین کاملاً مشهود است به طوریکه حدود یکمیلیارد قیمت کامیون را کاهش داده است. وی درباره تأثیر کاهش نرخ ارز بر بازار خودروهای سنگین، گفت: کاهش قیمت ارز تأثیر قابلتوجهی بر قیمت کامیون نداشته، اما با ترخیص کامیونهای کارکرده اروپایی قیمت کامیون در بازار کاهش زیادی داشته است. رئیس کانون انجمنهای صنفی حمل کالای کشور در پایان عمدهترین مشکل کامیونداران را کمبود لاستیک دانست و تصریح کرد: متأسفانه با توجه به محدودیت ارزی در کشور برای واردات لاستیک امید به تولیدات داخل داشتیم که متأسفانه تولید کنندگان داخلی نیز به درستی انجام وظیفه نمیکنند و کامیونداران برای تأمین لاستیک با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.