با استقرار سیستم SRM در سایت ممکن شد شفافیت و افزایش سرعت در دسترسی به مناقصات و استعلامات فولادخراسان مدیر خرید شرکت فولادخراسان، گفت: استقرار سیستم مدیریت ارتباط با تأمینکنندگان یا SRM با توجه به عدم دخالت نیروی انسانی و سیستمی شدن فرآیند خرید و تأمین، موجب شفافیت در عملکرد و سهولت تأمین کالاها و […]
با استقرار سیستم SRM در سایت ممکن شد
شفافیت و افزایش سرعت در دسترسی به مناقصات و استعلامات فولادخراسان
مدیر خرید شرکت فولادخراسان، گفت: استقرار سیستم مدیریت ارتباط با تأمینکنندگان یا SRM با توجه به عدم دخالت نیروی انسانی و سیستمی شدن فرآیند خرید و تأمین، موجب شفافیت در عملکرد و سهولت تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز فولادخراسان شده است. مجید ایرانمنش، اظهار داشت: تا پیش از سال۱۳۹۶ استعلامها و ثبتنامهای تأمینکنندگان شرکت فولادخراسان به صورت کتبی انجام میشد. در سال۱۳۹۶ استعلام الکترونیکی در فولادخراسان آغاز شد و بهتدریج گسترش یافت. به طوریکه اکنون تمام فرآیندهای تأمین و خرید فولادخراسان به صورت الکترونیکی در یک سیستم پیشرفته به نام مدیریت ارتباط با تأمینکنندگان یا SRM انجام میشود. وی افزود: تأمینکنندگان شرکت فولادخراسان قبلاً از طریق ارتباط کتبی حضوری یا سوابق کاری گذشته، با شرکت در بخش برنامهریزی خرید ارتباط برقرار میکردند و ثبتنام انجام میدادند. بخش برنامهریزی خرید نیز از تأمینکنندگان اطلاعات و مدارک را دریافت میکرد و تأمینکننده با توجه به زمینه فعالیت میتوانست در بخش مورد نیاز فولادخراسان فعالیت کند. مدیر خرید شرکت فولادخراسان، اضافه کرد: هر شرکتی از زمینه فعالیتی که فولادخراسان انتخاب کرده بود، فقط در تعداد محدودی زمینه، اجازه فعالیت داشت. اگر درخواستی هم وجود داشت، مناقصات و استعلامات تنها برای همان شرکتهایی که در زمینه فعالیت مشخصشده، ثبتنام کرده بودند و کد گرفته بودند، قابل دسترسی بود. ضمن اینکه به دلیل حضوری و کتبی بودن فرآیند، تأمینکننده باید مدارک خود شامل استعلامها، مشخصات فعالیت و کاتالوگ شرکت را به صورت کتبی تحویل میداد که نیازمند دهها صفحه کاغذ بود. به همین دلیل تعداد تأمینکنندگان فولادخراسان نسبتاً محدود بود. همچنین جابهجایی و بررسی حجم عظیمی از کاغذ در فرآیندهای سازمان فولادخراسان زمان نسبتاً زیادی را از کارکنان بخشهای مختلف و تأمینکنندگان میگرفت. ایرانمنش، خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته و اوایل سالجاری موضوع شفافیتسازی در بخش خرید و استعلامها جاری شد. به این صورت که در شرکت فولادخراسان تمامی مناقصات و استعلامهای الکترونیکی در هر سطح و نوعی، روی سایت فولادخراسان قرار میگیرد. از ۱۲تیرماه سالجاری که این سیستم برای شفافسازی راهاندازی شد، تاکنون بیش از چهارهزار و ۵۰۰ استعلام و همچنین ۵۰۰ مناقصه در سایت فولادخراسان بارگذاری شده که هر کدام شامل یک یا چند ردیف کالا هستند. مدیر خرید شرکت فولادخراسان، تصریح کرد: همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی میتوانند با مراجعه به سایت فولادخراسان و بخش مناقصات و استعلامهای جاری معاونت خرید، بهراحتی استعلام را مشاهده و پیشنهاد خود را ثبت و در استعلام و یا مناقصه شرکت کنند. همچنین شرکتها میتوانند علاوه بر پیشنهاد تجهیز، مطابق با درخواست فولادخراسان در صورت وجود پیشنهاد تجهیز و کالای جایگزین، با ارائه مدارک و مستندات فنی آن را نیز پیشنهاد داده و مورد بررسی فولادخراسان نیز قرار میگیرد. وی اضافه کرد: طی مدت زمان استقرار سامانه خرید فولادخراسان شرکتهای بسیاری شناسایی شدهاند و باعث تقویت لیست تأمینکنندگان فولادخراسان نیز شده است. همچنین بسیاری از این شرکتهای جدید، در استعلامهای فولادخراسان برنده و سفارشگذاری شدهاند. مدیر خرید شرکت فولادخراسان، تأکید کرد: از زمانی که یک تأمینکننده به سیستم خرید شرکت فولادخراسان وارد میشود و در تمامی مراحل با ارسال چندین پیامک اطلاعرسانی میشود. این اطلاعرسانی در هر مرحله باعث ایجاد شفافیت سیستمی، هم برای شرکت فولادخراسان و هم برای تأمینکننده خواهد شد. ایرانمنش، مطرح کرد: نتیجه استقرار سیستم مدیریت ارتباط با تأمینکنندگان (SRM) در شرکت فولادخراسان با رویه جدید برابری، بیطرفی، در دسترس بودن اطلاعات، سهولت دسترسی تأمینکنندگان، نظارتپذیری، قابلیت اعتماد و سلامت فرآیند بوده است. در جهت ارتقای این سیستم، به طور مرتب از تأمینکنندگان و همکاران گزارشها و بازخوردهای لازم دریافت و تغییرات لازم انجام میگیرد. وی ابراز کرد: شرکت فولادخراسان برنامههای بزرگتر و بهتری را در آینده در دستور کار قرار داده است و قصد دارد این برنامهها را تا یک ماه آینده اجرا کند که در این رابطه اطلاعرسانیهای لازم هم متعاقباً صورت خواهد گرفت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.