اعتباری برای اسقاط خودروهای فرسوده در بودجه۱۴۰۰ پیشبینی نشده است عضو هیأتمدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور ضمن انتقاد از بیبرنامگی دولت در خروج خودروهای فرسوده، درخصوص درآمد۵۰ میلیاردتومانی ناشی از اسقاط مندرج در لایحه بودجه سال آینده توضیحاتی را مطرح کرد. مصطفی جودی، در گفتوگو با خبرخودرو، درخصوص بندی از […]
اعتباری برای اسقاط خودروهای فرسوده در بودجه۱۴۰۰ پیشبینی نشده است
عضو هیأتمدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور ضمن انتقاد از بیبرنامگی دولت در خروج خودروهای فرسوده، درخصوص درآمد۵۰ میلیاردتومانی ناشی از اسقاط مندرج در لایحه بودجه سال آینده توضیحاتی را مطرح کرد. مصطفی جودی، در گفتوگو با خبرخودرو، درخصوص بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر احتساب درآمد ۵۰ میلیاردتومانی دولت از محل اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت: این بند از لایحه بودجه، درآمد دولت از محل اسقاط خودروی فرسوده تا مراکز اسقاط است. وی درخصوص سایر درآمدهای دولت از محل اسقاط فرسودهها به افزایش هزینه اسقاط به ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرد و افزود: دولت براساس مصوبات سالهای قبل، از محل اسقاط هر خودروی فرسوده، علاوه بر اخذ مالیات بر درآمد و ارزش افزوده، رقمیمعادل ۵۵ هزارتومان دریافت میکرد که در حال حاضر این مبلغ به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. عضو هیأتمدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور، افزود: دولت اعتباری برای خروج خودروهای فرسوده در لایحه بودجه سال آینده تصویب نکرده و مبلغ ۵۰ میلیاردتومان درآمد دولت بوده که تفاسیر اشتباهی از آن شده است. جودی، تصریح کرد: اکنون اسقاط محدود به برخی خودروهای دولتی یا تعداد اندکی تاکسی شده و در صورت تداوم شرایط فعلی، تأمین این رقم درآمدی براساس بودجه۱۴۰۰ بعید است. وی ادامه داد: البته بر این موضوع که دولت از محل اسقاط خودرو منبع درآمدی در بودجه منظور کند و در همان مسیر نیز هزینه کند، اشکالی وارد نیست. عضو هیأتمدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور درخصوص راهکارهای دولت برای اسقاط فرسودهها، گفت: دولت در ابتدا میبایست برای اسقاط فرسودهها طرح و برنامهای داشته باشد و آن را در بودجه لحاظ کند بهعنوان مثال میتوانست اعتبار مورد نیاز برای اجرای وظایف قانونی محوله از سوی سازمان محیطزیست را در بودجه بیاورد تا خودروی فرسوده از رده خارج شده و قانون هوای پاک اجراء شود. جودی، تأکید کرد: دولت هیچ طرح ملی برای خروج فرسودهها ندارد و اعتباری نیز برای آن در نظر نگرفته و تنها عدد درآمدی برای خود از محل اسقاط منظور کرده در حالی که بسیاری از مراکز اسقاط به تعطیلی کشیده شدهاند و اسقاطی وجود ندارد تا درآمدی از ناحیه آن حاصل شود. وی یادآور شد: این مبلغ درآمدی از محل اسقاط در لایحه بودجه سال گذشته وجود نداشت و تنها مصوبهای مبنی بر دریافت مبلغ ۵۵ هزار تومان بابت اسقاط هر خودروی فرسوده به تصویب رسید که به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. عضو هیأتمدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اجرایی شده است، گفت: به طور قطع دولت همزمان با تصویب افزایش هزینه اسقاط، نسبت به دریافت آن از مراکز اسقاط اقدام کرده و در بودجه کشور منظور میکند. با وجود اعتراض مراکز اسقاط نسبت به افزایش این مبلغ، همانند سالهای گذشته ترتیب اثری در این باره داده نمیشود. جودی، در پایان با بیان اینکه متأسفانه دولت و سایر نهادهای تصمیمگیر تاکنون هیچگونه طرح عملیاتی برای نوسازی ناوگان فرسوده در اختیار نداشته و تنها در این باره صحبت میکنند، خاطرنشان کرد: شایسته بود که دولت و کسانی که لایحه بودجه را مینویسند، با مراجعه به مراکز اسقاط در حال احتضار، نسبت به میزان فعالیت، درآمدها، مخارج و همچنین تعطیلی گسترده این مراکز مطلع میشدند و سپس به تصویب مصوبات اقدام میکردند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.