بانک‌ها دو ماهه ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختند

سخنگوی بانک مرکزی گفت: نظام بانکی در دو ماهه نخست امسال ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته که بیش از دو سوم آن یعنی حدود ۶۶ درصد برای تأمین سرمایه در گردش بوده است. به گزارش مهر، محمدعلی‌کریمی، سخنگوی بانک مرکزی با بیان این‌که نباید همه تقصیرات را بر گردن نظام بانکی گذاشت، گفت: تنگناهای […]

سخنگوی بانک مرکزی گفت: نظام بانکی در دو ماهه نخست امسال ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته که بیش از دو سوم آن یعنی حدود ۶۶ درصد برای تأمین سرمایه در گردش بوده است.

به گزارش مهر، محمدعلی‌کریمی، سخنگوی بانک مرکزی با بیان این‌که نباید همه تقصیرات را بر گردن نظام بانکی گذاشت، گفت: تنگناهای مالی وجود دارد که یک چرخه و فرایند است.

سخنگوی بانک مرکزی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی باید به درستی شناسایی شوند در غیراین صورت شاید حتی تزریق نقدینگی رکود را عمیق‌تر کند.

وی گفت: نظام بانکی در دو ماهه نخست امسال ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته که بیش از دو سوم آن یعنی حدود ۶۶ درصد برای تأمین سرمایه در گردش بوده است و ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن به بخش صنعت و معدن اختصاص داشت.

وی با اشاره به این‌که نظام بانکی با همه مشکلات خود بیش‌ترین همراهی را در پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارد، ادامه داد: کم‌تر از ۵۰ درصد ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که در دو ماهه امسال پرداخت شده مربوط به تسهیلات تمدیدی است.

 

وی گفت: روند اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی متناسب با طرح‌های ارسالی به بانک‌ها آغاز شده است.