دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با افخمی

اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، با علی‌اشرف‌افخمی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیدار و گفت‌و‌گو کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این دیدار افخمی به تشریح فعالیت‌های بانک در اعطای تسهیلات به طرح‌های صنعتی کشور پرداخت و گفت: علی‌رغم این که […]

اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، با علی‌اشرف‌افخمی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این دیدار افخمی به تشریح فعالیت‌های بانک در اعطای تسهیلات به طرح‌های صنعتی کشور پرداخت و گفت: علی‌رغم این که نسبت سپرده‌های این بانک به کل نظام بانکی کشور تنها ۷٫۲ درصد است؛ بیش از ١٠درصد از سهم کل بانک‌ها به صنایع تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی در خصوص وضعیت سرمایه این بانک بیان داشت: ازسال ٨٦ سرمایه بانک از دو هزار میلیارد تومان تجاوز نکرده است و این میزان سرمایه نمی‌تواند برای انجام مأموریت توسعه‌ای در جهت ارتقای وضعیت صنایع کشور کافی باشد.

افخمی در ادامه تصریح کرد: در سال ٩٤ تعداد ١٢٠ طرح با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسید که با راه‌اندازی آن برای ٥ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

وی در خصوص میزان تعامل این بانک با صندوق توسعه ملی گفت: بانک صنعت و معدن از طریق عاملیت این صندوق در دوسال گذشته ٤ میلیارد دلار تأمین اعتبار کرده و حدود دو میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کرده است.