ورود کامیونهای وارداتی دستدوم تا ۲ ماه دیگر مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، گفت: دوهزار دستگاه کامیون در گمرکات منتظر ثبت سفارش برای ورود به کشور هستند که ظرف یک تا دو ماه آینده به دست مصرفکنندگان خواهد رسید. به گزارش مناقصهمزایده، صدرا…بمانا؛ مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، با بیان اینکه با توجه […]
ورود کامیونهای وارداتی دستدوم تا ۲ ماه دیگر
مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، گفت: دوهزار دستگاه کامیون در گمرکات منتظر ثبت سفارش برای ورود به کشور هستند که ظرف یک تا دو ماه آینده به دست مصرفکنندگان خواهد رسید. به گزارش مناقصهمزایده، صدرا…بمانا؛ مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که موجود است روند نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از نظر ما مناسب نیست، گفت: امیدواریم روند نوسازی خیلی بهتر از وضع کنونی باشد. وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی از جمله تحریمها و ارز که وجود دارد باید اقدامات لازم در حوزه تولید داخل خودروی سنگین افزایش یابد و از سوی دیگر روند واردات برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مناسب شود. بمانا، افزود: اولین برنامه ما در کل کشور طرح نوسازی ناوگان درونشهری و برونشهری است که حدود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون، اتوبوس، مینیبوس و کامیونت درون و برونشهری دیده شده است. وی با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح ریاستجمهوری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون نوساز تحویل داده شده و یا در حال تحویل به متقاضیان است. بمانا، توضیح داد: ۱۰۵دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است که هماکنون در حال اجرای مراحل تکمیلی آن هستیم. مشاور سازمان راهداری و حملونقل جادهای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه قرارداد نوسازی ۱۲هزار دستگاه ناوگان درون و برونشهری داریم، گفت: از این میزان قرارداد حدود ششهزار دستگاه از این ناوگان مربوط به کامیون است. بمانا، بیان کرد: به علت تحریم و افزایش قیمت ارز، اجرای این طرح مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است. مشاور سازمان راهداری و حملونقل جادهای، تأکید کرد: افزایش تولید داخل خودروهای سنگین، نیازمند تأمین برخی قطعات است که بهعلت افزایش نرخ ارز و همچنین تحریم، برای واردات آنها و اجرایی کردن تولید داخل، با مشکلاتی روبهرو شدهایم؛ تأمین ارز واردات این قطعات در بانکمرکزی شده که ارز آنها باید تحویل داده شود؛ با این حال برای جابهجایی ارز هم با مشکلات زیادی روبهرو هستیم. وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اجرای طرح ریاستجمهوری با مشکلات بسیاری روبهرو بوده به همین دلیل روند اجرای آن با کُندی همراه بود. بمانا، ادامه داد: ما در کنار طرح ریاستجمهوری، طرح دیگری در دستور کار خود قرار دادهایم به نام بند۳ ماده۳۰ قانون رفع موانع تولید که در حالحاضر در دست اجراست و با اجرای آن کامیونهای اروپایی زیر سه سال ساخت وارد میشود. وی افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه از این کامیونها تاکنون ثبت سفارش شده و واردکنندگان منتظر هستند مشکلات ثبت سفارش و ارزی آنها حل شود تا وارد کشور کنند. مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان، اظهار کرد: ما در خردادماه فراخوان واردات کامیونهای زیر سهسال ساخت اروپایی، ژاپنی و کرهای را منتشر کردیم که از آن زمان تاکنون، حدود دوهزار دستگاه از این ناوگان در گمرکات از طریق مرزهای کشور وارد شده و باید ثبت سفارش شوند؛ ضمن اینکه استانداردهای متناسب با کشور از جمله استانداردهای آلایندگی را هم میبایست دریافت کنند. بمانا، افزود: ما در حال دریافت خدمات پس از فروش و همچنین در حال گرفتن استانداردها هستیم و امیدواریم ظرف حداکثر یک تا دوماه آینده این ناوگان به دست مصرفکنندگان و رانندگان برسد. وی بیان کرد: منشأ ارز این خودروها، خارجی است و با رفع موانع از طریق همکاری بانکمرکزی امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.