استفاده از ظرفیت خودروسازان برای مبارزه با قاچاق قطعات خودرو

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد استفاده از ظرفیت خودروسازان برای مبارزه با قاچاق قطعات خودرو رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: به منظور برخورد اساسی با معضل اقتصادی و تجاری قاچاق، موظف هستیم از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تمامی ‌ارکان فعال در خودروسازی بهره‌مند شویم. به […]

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

استفاده از ظرفیت خودروسازان برای مبارزه با قاچاق قطعات خودرو

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: به منظور برخورد اساسی با معضل اقتصادی و تجاری قاچاق، موظف هستیم از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تمامی ‌ارکان فعال در خودروسازی بهره‌مند شویم. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی مویدی‌خرم‌آبادی، در دیدار با مدیرعامل ایران‌خودرو، تأکید کرد: تحقق شعار مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر جهش‌تولید، در ایران‌خودرو و همچنین افزایش کیفیت در محصولات این خودروساز مشهود و محسوس است. وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ها و اقدامات مؤثر در پیشگیری از قاچاق قطعات در گذشته، تصریح کرد: امروز نیز به منظور استمرار برنامه‌های قبلی و به‌روز کردن آنها نشست کارشناسی برگزار و در سطح مدیریت تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا بتوانیم به صورت مشترک، فضای جامعه را برای افراد فرصت‌طلب و سودآور در امر قاچاق ناامن کنیم. رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اذعان کرد: در زمینه پیشگیری از وقوع قاچاق باید به‌وسیله اقدامات فرهنگی و همکاری رسانه‌ها و اقدامات بازدارنده و مؤثر پیشگیرانه، بتوانیم میل به استفاده از قطعات قاچاق که ایمنی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد را کاهش دهیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این نشست با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق کالا و قطعات، موجب اشتغالزایی و کمک به بهبود اقتصاد کشور می‌شود، به موضوع برندسازی گروه صنعتی ایران‌خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حرکت به سمت افزایش تولید خودرو با برند داخلی در سبد محصولات ایران‌خودرو هستیم. فرشادمقیمی، ‌افزود: به این ترتیب هم مردم عزیز کشورمان با مشاهده توسعه‌ای که در محصولات داخلی اتفاق افتاده است به خرید و استفاده از خودروی داخلی تشویق خواهند شد و هم در جهت تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر تولید خودرویی با مصرف سوخت پایین و خودکفاشده، بیش از پیش حرکت خواهیم کرد. وی با اشاره به افزایش تولید ایران‌خودرو در دو بخش سواری و خودروهای سنگین، خاطرنشان کرد: ایران‌خودرو دیزل پس از گذشت ۹ سال، توانست خط تولید اتوبوس را احیاء کرده و بخشی از تولیدات خود را به شهرداری تهران اختصاص دهد. گفتنی است؛ در این جلسه گزارشی از اقدامات شرکت ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش و نیز قاچاق قطعات خودرو با نام و نشان ایران‌خودرو ارائه شد. ایساکو به‌عنوان دارنده مقام اول در میان کلیه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش برای ۱۱سال متوالی، اقدامات و زیرساخت‌های متعددی را در جهت ردیابی اصالت و کیفیت قطعات یدکی انجام داده است. بر این اساس، زیرساخت‌هایی مانند سیستم شناسایی و ردیابی قطعات در ساپکو، سیستم شناسایی و ردیابی در ایساکو، سیستم کنترل قطعات در مرحله ورود به ایساکو تا توزیع و سیستم مکانیزه کنترل اصالت کالا در بازار و در نهایت امکان ایجاد مکانیزم‌های دسترسی و ردیابی قطعات از سازنده تا بازار برای نهادهای نظارتی در راستای حصول اطمینان از اصالت و کیفیت قطعات یدکی برای رسیدن به کالایی اصل، با کیفیت و دارای ضمانت اجرایی به‌وجود آمده است.