روی‌آوری کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی به فروش قسطی

روی‌آوری کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی به فروش قسطی رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، اظهار کرد: در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌شد که امروز این میزان به ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار دستگاه رسیده است که حدود ۲۰ هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و لاکچری هستند. محمد خادم‌منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد بازار موتورسیکلت، […]

روی‌آوری کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی به فروش قسطی

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، اظهار کرد: در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌شد که امروز این میزان به ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار دستگاه رسیده است که حدود ۲۰ هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و لاکچری هستند. محمد خادم‌منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد بازار موتورسیکلت، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت در بازار ما به‌صورتی بوده که عرضه زیاد و تقاضا کاهش یافته است. وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد خودبه‌خود بازار افت می‌کند. با اینکه واردات موتورسیکلت از هند بسیار سخت شده است و بیشتر از موتورسیکلت‌های چینی وارد می‌شود، هنوز بازاری نداریم. وی ادامه داد: تقریباً هیچ وارداتی از کشور هند نداریم چون سرمایه‌گذاران چند کارخانه موتورسیکلت‌سازی هندی، آمریکایی بودند و مایل به فروش موتورسیکلت به ایرانی‌ها نبودند. با این‌حال در بازار موتورسیکلت به‌صورت فراوان وجود دارد اما خریداری ندارد. منصوری در پاسخ به سؤالی در مورد موتورسیکلت‌های لاکچری، گفت: بعضی از موتورسیکلت‌ها از دیگر کشورها وارد می‌شوند، به نوعی لاکچری محسوب می‌شوند و قیمت آنها از ۳۵میلیون تا ۲۵۰ یا حتی ۳۰۰میلیون است. بعضی از موتورسیکلت‌های خاص که قیمت خیلی بالایی دارند و بالای ۲۵۰ سی‌سی هستند؛ پلاک نمی‌شوند. گاهی هم به صورت قاچاق وارد می‌شوند که آنها نیز جمع‌آوری می‌شوند. اما موتورسیکلت‌هایی که پلاک می‌شوند تا ۳۰۰ میلیون‌تومان نیز قیمت دارند. وی افزود: در گذشته در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌شد که امروز این میزان به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده است که حدود ۲۰ هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و لاکچری هستند. منصوری، خاطرنشان کرد: تقاضا برای موتورسیکلت وجود ندارد و حتی برای موتورهای گران‌قیمت هم اقساط بلندمدت در نظر می‌گیرند. برای این موتورها، کارخانه‌ها می‌گویند که اولین چک دریافتی را از سال۱۴۰۰ می‌گیرند و کارخانه‌های به فروش قسطی رو آورده‌اند. علت این موضوع این است که عرضه بالا و قدرت خرید مردم کم است. رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، اظهار کرد: تقاضای موتورسیکلت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. وی افزود: در مورد موتورسیکلت‌های برقی نیز باید تدبیری اندیشیده و با اهل فن مشورت شود. کسانی هستند که بیش از ۵۰ سال است که در این حوزه کار می‌کنند، باید به صورت رایگان از تجربیات آنها استفاده کنند. همچنین حتماً با انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت جلسه بگذارند و از نظرات آنها استفاده کنند تا مردم دچار مشکل شوند.