ابزار تبلیغاتی جدید فیس‌بوک برای شناسایی کاربران واقعی موبایل

این روز‌ها وادار کردن مردم به بارگذاری یک برنامه خاص بر روی گوشی کار دشواری است، چه برسد به مجبور کردن آن‌ها به استفاده از این برنامه‌ها. در این میان شناسایی کاربران واقعی برنامه‌های همراه نیز اهمیت خاص خود را دارد. به گزارش فارس به نقل از تک کرانچ، در این میان فیس‌بوک از برنامه‌های […]

این روز‌ها وادار کردن مردم به بارگذاری یک برنامه خاص بر روی گوشی کار دشواری است، چه برسد به مجبور کردن آن‌ها به استفاده از این برنامه‌ها. در این میان شناسایی کاربران واقعی برنامه‌های همراه نیز اهمیت خاص خود را دارد.

به گزارش فارس به نقل از تک کرانچ، در این میان فیس‌بوک از برنامه‌های خود برای شناسایی افرادی خبر داده که پس از بارگذاری برنامه‌های مختلف از آن‌ها برای خرید، پرداخت درون برنامه‌ای و… استفاده می‌کنند. بدیهی است شناسایی چنین افرادی که به‌طور جدی از امکانات برنامه‌های موبایلی استفاده می‌کنند می‌تواند آن‌ها را به اهدافی ارزشمند برای شرکت‌های تبلیغاتی مبدل کند.

محصول جدید فیس‌بوک در این راستا App Event Optimization, نام دارد و شرکت‌های تبلیغاتی با استفاده از آن می‌توانند به‌طور مستقیم به‌کاربرانی که در دراز مدت از برنامه‌های موبایلی نصب شده خود استفاده می‌کنند، دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را هدف تبلیغات و پیام‌های بازرگانی قرار دهند.

مدیران فیس‌بوک معتقدند این کار برای پیشبرد کسب و کار بر مبنای برنامه‌های موبایلی ضروری است و با توجه به این‌که ۹۰ درصد از فعالیت‌های کاربران در زمان استفاده از تلفن همراه معطوف به اجرای برنامه‌های موبایلی است شناسایی برنامه‌های محبوب هر کاربر نیز اهمیت دارد. از سوی دیگر ۵۸ درصد از خریدهای موبایلی در امریکا از طریق برنامه‌های همراه صورت می‌گیرند.

 

نکته جالب این است که پس از گذشت ۳۰ روز از نصب یک برنامه همراه تنها ۶ درصد از افرادی که برنامه یاد شده را بارگذاری کرده‌اند کماکان از آن استفاده می‌کنند و حال فیس‌بوک امکان شناسایی این ۶ درصد را فراهم آورده است.