واکنش انجمن تولیدکنندگان لاستیک به توزیع نامناسب تایر در شبکه فروش سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، درخصوص گلایه شبکه فروش تایر مبنی بر توزیع نامناسب این محصول میان نمایندگیها، عمدهفروشان و خرده فروشان واکنش نشان داد. مصطفی تنها؛ سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در گفتوگو با خبرخودرو، اظهار داشت: افزایش قیمت تایر بهمنظور […]
واکنش انجمن تولیدکنندگان لاستیک به توزیع نامناسب تایر در شبکه فروش
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، درخصوص گلایه شبکه فروش تایر مبنی بر توزیع نامناسب این محصول میان نمایندگیها، عمدهفروشان و خرده فروشان واکنش نشان داد. مصطفی تنها؛ سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در گفتوگو با خبرخودرو، اظهار داشت: افزایش قیمت تایر بهمنظور پوشش نوسانات قیمتی در تأمین مواداولیه بوده است. وی با بیان اینکه قیمت تایر در بازار تاکنون بسیار بالاتر از قیمت کارخانهای آن بوده است، افزود: سعی تولیدکنندگان بر این است که حتیالامکان افزایش قیمت تایر به مصرفکنندگان نهایی منتقل نشده بلکه از سود دلالان در بازار کاسته شود. سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، با اشاره به افزایش تولید تایر در سالجاری، گفت: هدف تولیدکنندگان در جهشتولید لاستیک محقق شده و از مسیر رشد عرضه، مهار بازار نیز میسر میشود، اما این موضوع که چقدر در کنترل قیمتها توانسته مثمرثمر باشد، نیاز به بررسی دارد که بنده در حالحاضر اطلاعی در این باره ندارم. تنها، درخصوص مشکلات تولیدکنندگان در توزیع تایر به شبکه فروش در صورت عدم افزایش سود عمدهفروشان و خردهفروشان، تصریح کرد: با توجه به سود ۱۵درصدی مصوب برای مجموعه توزیع اعم از عمده فروش و خرده فروش، کسب سود صددرصدی برای این بخش غیرمنطقی است. وی با توجه به تأمین سرمایه از سوی تولیدکنندگان و همچنین هزینه خرید مواداولیه، دستمزد نیروی کار، خرید ماشینآلات و استهلاک گفت: در کنار تمامی هزینههایی که تولیدکننده در مسیر تولید متحمل میشود، در نهایت قیمت محصول در بازار دو برابر قیمت فروش کارخانهای است که عقلانی نیست. سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، درخصوص گلایه شبکه فروش مبنی بر توزیع نامناسب تایر به این شبکه بهویژه خردهفروشان که از سهمیهای نیز برخوردار نیستند، یادآور شد: همراه با افزایش مابهالتفاوت قیمت لاستیک در بازار در مقایسه با نرخ کارخانه و در زمان گرمی بازار، تقاضا از جانب شبکه فروش که بسیاری نیز تایرفروش نیستند، شدت میگیرد، اما در مقاطعی که تولیدکنندگان دورهای از رکود با قیمت مصوب را تجربه کرده و تایرها در انبارها انباشته میشود، تعامل مناسبی از سوی شبکه فروش با تولیدکنندگان و نمایندگیها برقرار نمیشود. تنها، با تأکید بر اولویت توزیع تایر میان نمایندگیها، گفت: در برخی از مقاطع فروش تایر کاهش مییابد که میتواند ناشی از افزایش واردات یا پایین بودن تعرفه گمرکی و سایر عوامل مرتبط با بازار باشد اما تعامل نمایندگیهای فروش با کارخانههای تولیدی قطع نمیشود. وی اذعان داشت: نمایندگیها در دوران رکود بازار، لاستیکهای تولیدی را با چک مدتدار، همراه با تخفیف و کاهش سود ۱۲درصدی خود به شش درصد عرضه میکردند و کارخانجات نیز به همین ترتیب، اما با این وجود تقاضای چندانی وجود نداشت و طبیعی است که در زمان رونق بازار، تقاضا برای فروش تایر افزایش مییابد. سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در پایان خاطرنشان کرد: تولید تایر در کشور از سابقه طولانی برخوردار است و حیات آن تداوم خواهد داشت، اما در صورت کاهش فروش مداوم محصول، سرمایه موردنیاز برای خرید مواداولیه تأمین نخواهد شد و فروش محصولات است که چرخ تولید را به گردش درمیآورد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.