شورایرقابت مقصر اصلی گرانی اخیر بازار خودرو پس از اعلام خبر تغییر فرمول قیمتگذاری خودروها برای برخی از محصولات، این موضوع سبب شد بازار خودرو دچار تکانی شده و روند کاهش قیمت خود طی چند ماه اخیر را متوقف و نوسانی هرچند جزیی اما صعودی بهخود بگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، در این باره سیدجواد حسینیکیا؛ […]
شورایرقابت مقصر اصلی گرانی اخیر بازار خودرو
پس از اعلام خبر تغییر فرمول قیمتگذاری خودروها برای برخی از محصولات، این موضوع سبب شد بازار خودرو دچار تکانی شده و روند کاهش قیمت خود طی چند ماه اخیر را متوقف و نوسانی هرچند جزیی اما صعودی بهخود بگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، در این باره سیدجواد حسینیکیا؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن، با انتقاد از فرمول جدید قیمتگذاری خودرو توسط شورایرقابت، گفت: در شرایطی که برنامهریزی برای کاهش قیمت خودرو امری ضروری بوده و مسؤولان امر برای تحقق این مهم باید زمینه را فراهم کنند، تصمیم شورایرقابت درباره فرمول جدید قیمتگذاری خودرو موجب التهاب بازار چهارچرخها شده است. نماینده مردم سنقر در مجلس شورایاسلامی افزود: با وجود نزولی شدن قیمت فولاد، نرخ ارز و بهای محصولات پتروشیمی انتظار میرفت شورایرقابت قیمت خودرو درب کارخانه را کاهش دهد تا مردم از ثبات بازار مطمئن شوند اما فرمول جدید همانند هشداری به سوداگران بود مبنی بر اینکه بازار خودرو ظرفیت التهابآفرینی را دارد. وی اضافه کرد: در شرایطی که قیمت خودرو نزولی است، اقدام شورایرقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو در کارخانه معنا ندارد و بیانگر این است که هرچند این شورا مرجعی قانونی است اما تصمیم اشتباهی گرفته و خطا کرده است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه شورایرقابت با قیمتگذاری جدید خودرو در پازلی که دیگران برای این شورا چیده، گام برداشته است، ادامه داد: التهابات بازار خودرو ممکن است به سایر بخشها نیز تسری پیدا کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن، با بیان اینکه امیدوارم با ورود سازمان بازرسی و قوهقضاییه با افرادی که در تصویب فرمول جدید قیمتگذاری خودرو کارشکنی کردند، برخورد جدی شود، تصریح کرد: از آنجا که قیمت خودرو سیر نزولی داشت اما با تصمیم شورایرقابت التهاب مجدد به بازار بازگشت به نظر میرسد تعمدی در کار است. حسینیکیا، با بیان اینکه طی ماههای گذشته خودروسازان با اخذ مجوز چندینبار قیمت محصولات خود را افزایش دادند، گفت: باید بهجای افزایش قیمت کارخانهای، با اخذ مالیات سنگین از خرید و فروش خودرو بساط دلالی را جمع کرد. همچنین بهزاد رحیمی؛ عضو هیأترئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از فرمول جدید قیمتگذاری خودرو توسط شورایرقابت، گفت: بازار خودرو پیش از تصمیم شورایرقابت سیر نزولی داشت که این کاهش ناشی از تعدیل نرخ ارز، بهکارگیری سیاستهای مشخص و احتمال آزاد شدن واردات خودرو در سال آینده بود اما با تصمیم شورایرقابت بازار چهارچرخها یکباره نابهسامان شد. نماینده مردم سنقر و بانه در مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی افزایش قیمت کارخانهای خودرو توجیهی ندارد، افزود: فرمول جدید قیمتگذاری خودرو بیانگر وجود دستهای پشتپرده در بازار خودرو است که بهدنبال افزایش حاشیه سود خود هستند. وی با بیان اینکه مصرفکننده نباید تاوان هزینههای سربار خودروسازان را بپردازد، اضافه کرد: ما به خودروسازان نیز بدبین هستیم چراکه شرکتهای خودروسازی منافع خود را با افرادی که در حوزه خودرو بازارگردانی میکنند، مشترک میبینند. رحیمی، گفت: با افزایش قیمت چهارچرخها در بازار شرکتهای خودروسازی نیز با توجیه اینکه سود به جیب دلالان میرود، قیمت محصولات خود را افزایش میدهند. عضو هیأترئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بسیاری از خریداران از افزایش قیمت خودرو ناراضی هستند، ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن هفته آینده این موضوع را بررسی و راهکارهای مناسب را احصاء میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.