مديرعامل شركت پخش فرآوردههاي نفتي ۸۵ درصد تأییدیه سازمان محیطزیست براي توزیع بنزین یورو۴ اخذ شده است رییس فراکسیون محیطزیست با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلتها در تهران از خودروها بیشتر است، گفت: اقشاری که از موتورسیکلت استفاده میکنند، منابع درآمدی خوبی ندارند و دولت وظیفه دارد که درخصوص ارتقای سطح کیفیت موتورسیکلتها اقدامات جدی انجام […]
مديرعامل شركت پخش فرآوردههاي نفتي
۸۵ درصد تأییدیه سازمان محیطزیست براي توزیع بنزین یورو۴ اخذ شده است
رییس فراکسیون محیطزیست با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلتها در تهران از خودروها بیشتر است، گفت: اقشاری که از موتورسیکلت استفاده میکنند، منابع درآمدی خوبی ندارند و دولت وظیفه دارد که درخصوص ارتقای سطح کیفیت موتورسیکلتها اقدامات جدی انجام دهد. به گزارش ایرنا، سمیه رفیعی در جلسه بررسی آلودگی هوا در کمیسیون اصل۹۰ مجلس با حضور جمعی از نمایندگان و مسؤولان ذیربط برگزار شد، با بیان اینکه هوای پاک حق طبیعی مردم است، گفت: مردم باید بدانند که چرا هوا آلوده است، جلسه اي برای مشخص شدن علتهای این پدیده برگزار شد.
رئیس فراکسیون محیطزیست مجلس با اشاره به میزان آلودگی موتورسیکلتها گفت: آلایندگی موتورسیکلتها در تهران از خودروها بیشتر است. از طرف دیگر اقشاری که از این موتورسیکلت استفاده می کنند منابع درآمدی خوبی ندارند پس دولت وظیفه دارد که درخصوص ارتقای سطح کیفیتی این موتورسیکلتها اقدامات جدی انجام دهد.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت که در این نشست حضور داشت، درباره اقدامات انجام شده برای موتورسیکلتهای برقی گفت: مشکل موتورسیکلتهای برقی فروش آنهاست. ما در تولید این نوع موتورسیکلتها هیچ مشکلی نداریم. هم اکنون ۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی تولید شده داریم که مشتری ندارد چرا که قیمت موتورسیکلتهای برقی سه برابر موتورسیکلتهای بنزینی است.
وی اضافه کرد: در تمام دنیا دولتها برای موتورهای برقی یارانه در نظر میگیرند؛ این در حالی است که در کشور ما چنین یارانه ای در نظر گرفته نشده است. بنابراین مردم قدرت خرید موتورسیکلت برقی ندارند. البته دولت یک بسته حمایتی برای خرید موتورسیکلتهای برقی در سال ۹۷ تدوین کرد اما این طرح به خاطر تبعات مالی مصوب نشد.
کرامت ویسکرمی؛ نماینده شرکت پالایش و پخش در این نشست درخصوص وضعیت بنزین یورو۴ و یورو۵ گفت: مطابق مصوبه هیأت وزیران ما به وظیفه خود درخصوص توزیع بنزین یورو۴ در تهران عمل کرده ایم. سازمان محیطزیست نیز پایش خود را در این زمینه انجام داده است. وزارت نفت ۸۵ درصد تأییدیه سازمان محیطزیست درخصوص توزیع بنزین یورو۴ را اخذ کرده است و به همه تعهداتش در زمینه توزیع بنزین یورو۴ عمل کرده است.
وی با بیان اینکه در همه کلان شهرها حتی حومه تهران گازوئیل یورو۴ توزیع میشود، گفت: در بعضی موارد از وظیفه قانونی بیشتر عمل کرده ایم مثلا در شهر اصفهان دو برابر میزان مصوبه هیأت وزیران گازوئیل یورو۴ توزیع میکنیم.
«عباس مقتدایی» نماینده اصفهان با انتقاد از وضعیت آلودگی اصفهان گفت: من در مجلس نهم به خاطر مصرف مازوت به دادگستری شکایت کردم و ۱۹ مشعل مازوت سوز پلمپ شد و کیفیت هوای اصفهان مطلوب شد، اما این روزها کیفیت هوا به همان وضع سابق بازگشته است. فکر میکنم پالایشگاه اصفهان مازوت تولید می کند. بارها از مسؤولان خواسته ام که میزان تولید مازوت توسط پالایشگاه اصفهان و همچنین میزان مصرف مازوت و همچنین میزان صادرات مازوت به صورت شفاف ارائه شود که تا کنون کسی در این زمینه پاسخگو نبوده است.
نماینده پخش و پالایش وزارت نفت در پاسخ به اظهارات نماینده اصفهان گفت: سوخت پالایشگاههای اصفهان مطلقاً گاز طبیعی بوده است. مازوتهای اصفهان به طور کامل در ۶ ماه اول سال به بندرعباس و پالایشگاه بوشهر فرستاده میشود تا برای صادرات استفاده شود. علت آلودگی هوای شهر اصفهان تعدد بیش از حد پالایشگاهها، نیروگاهها در حریم شهرها است و البته میزان سوخت خودروها، موتورسیکلتهای دیزلی و حمل و نقل شهری نیز در میزان آلودگی تأثیر میگذارد.
همچنین در این جلسه «سهیل معمارباشی» مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، درباره اقدامات انجام شده در راستای توزیع بنزین یورو۵ گفت:قانون ارتقای کیفی خودرو دستگاههای اجرایی را مکلف کرده بود که از یک سال پیش خودروهای متناسب با بنزین غیر از یورو۵ دیگر تولید نشوند و اگر تولید شدند شماره گذاری این خودروها صورت نگیرد. این قانون با یک سال تأخیر انجام شد و از ابتدای سال ۹۹ همه خودروسازها مکلف شدند خودروهای متناسب با بنزین یورو۵ تولید کنند.
در پایان جلسه نمایندگان وزارت نفت مکلف شدند که گزارشهای دقیق در مورد میزان مازوت صادراتی، ذخیره شده و مصرف شده در هر پالایشگاه را به تفکیک به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.