هیچ یارانه دولتی برای استفاده از موتورسیکلتهای برقی وجود ندارد مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت گفت: مشکل موتورسیکلتهای برقی فروش آنهاست. ما در تولید این نوع موتورسیکلتها هیچ مشکلی نداریم. هم اکنون ۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی تولید شده داریم که مشتری ندارد چرا که قیمت موتورسیکلتهای برقی سه برابر موتورسیکلتهای بنزینی است. به گزارش […]
هیچ یارانه دولتی برای استفاده از موتورسیکلتهای برقی وجود ندارد
مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت گفت: مشکل موتورسیکلتهای برقی فروش آنهاست. ما در تولید این نوع موتورسیکلتها هیچ مشکلی نداریم. هم اکنون ۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی تولید شده داریم که مشتری ندارد چرا که قیمت موتورسیکلتهای برقی سه برابر موتورسیکلتهای بنزینی است. به گزارش مناقصهمزایده، سهیل معمارباشی، در جلسه بررسی آلودگی هوا در کمیسیون اصل۹۰ مجلس با حضور جمعی از نمایندگان و مسؤولان ذیربط برگزار شد، افزود در تمام دنیا دولتها برای موتورهای برقی یارانه در نظر میگیرند؛ این در حالی است که در کشور ما چنین یارانهای در نظر گرفته نشده است. بنابراین مردم قدرت خرید موتورسیکلت برقی ندارند. البته دولت یک بسته حمایتی برای خرید موتورسیکلتهای برقی در سال ۹۷ تدوین کرد اما این طرح به خاطر تبعات مالی مصوب نشد. وی همچنین در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان در مورد از رده خارج کردن موتورسیکلتهای فرسوده گفت: ما تصمیم گرفتیم که براساس سن خودروها و موتورسیکلتها این دستگاهها را فرسوده و از رده خارج اعلام کنیم اما دیوان عدالت اداری این تصمیم ما را به حالت تعلیق درآورد چرا که معتقد بود نمیتوانیم براساس سن یک موتورسیکلت یا خودرو آن را از رده خارج کنیم. شایان ذکر است که تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو یعنی در سال۹۷، خودروهای فرسوده براساس سن اسقاط میشدند.
مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، درباره پرسش رئیس فراکسیون محیطزیست مجلس مبنی بر اقدامات انجام شده در راستای توزیع بنزین یورو۵ گفت: به طور کلی ما یک قانون ارتقای کیفی خودرو در دست داریم. این قانون مکلف کرده بود که از یک سال پیش خودروهای متناسب با بنزین غیر از یورو۵ دیگر تولید نشوند و اگر تولید شدند شمارهگذاری این خودروها صورت نگیرد. این قانون با یک سال تأخیر انجام شد. در واقع از ابتدای سال ۹۹ همه خودروسازها مکلف شدند خودروهای متناسب با بنزین یورو۵ تولید کنند. معمارباشی، در پاسخ به انتقاداتی در مورد خودرو وانت زامیاد گفت: زامیاد یورو۴ است. ما برای یورو۵ کردن خودروهای زامیاد نیازمند همکاریهای بینالمللی بودیم چرا که موتورهای این خودروها خارجی است. متأسفانه به علت شرایط تحریمیهمکاریهای بینالمللی صورت نگرفت. اگر میخواستیم خودرو زامیاد را یورو۵ کنیم این شرکت برای همیشه قراردادش را با ما قطع میکرد. در ادامه رئیس فراکسیون محیطزیست با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلتها در تهران از خودروها بیشتر است، گفت: اقشاری که از موتورسیکلت استفاده میکنند، منابع درآمدی خوبی ندارند و دولت وظیفه دارد که درخصوص ارتقای سطح کیفیت موتورسیکلتها اقدامات جدی انجام دهد. سمیه رفیعی، با بیان اینکه هوای پاک حق طبیعی مردم است، گفت: مردم باید بدانند که چرا هوا آلوده است. کرامت ویسکرمی؛ نماینده شرکت پالایش و پخش در این نشست درخصوص وضعیت بنزین یورو۴ و یورو۵ گفت: مطابق مصوبه هیأت وزیران ما به وظیفه خود درخصوص توزیع بنزین یورو۴ در تهران عمل کرده ایم. سازمان محیطزیست نیز پایش خود را در این زمینه انجام داده است. وزارت نفت ۸۵ درصد تأییدیه سازمان محیطزیست درخصوص توزیع بنزین یورو۴ را اخذ کرده است و به همه تعهداتش در زمینه توزیع بنزین یورو۴ عمل کرده است.وی با بیان اینکه در همه کلانشهرها حتی حومه تهران گازوئیل یورو۴ توزیع میشود، گفت: در بعضی موارد از وظیفه قانونی بیشتر عمل کردهایم مثلاً در شهر اصفهان دو برابر میزان مصوبه هیأت وزیران گازوئیل یورو۴ توزیع میکنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.