عزم جمعی گسترش کرونا مبارک است!

عزم جمعی گسترش کرونا مبارک است!        اینگونه که از تصمیمات اخیر عزیزان ستاد کرونا و ایضاً حرف‌های دیگر مسؤولان و همچنین رفتار خلق‌ا… به نظر می‌رسد، در یک قرار نانوشته‌، همه به اتفاق‌نظر رسیده‌اند که اجازه دهند جناب کرونا نفسی تازه کرده و دوباره به دوران اوج و شکوفایی خود برگشته و با خیالی […]

عزم جمعی گسترش کرونا مبارک است!

       اینگونه که از تصمیمات اخیر عزیزان ستاد کرونا و ایضاً حرف‌های دیگر مسؤولان و همچنین رفتار خلق‌ا… به نظر می‌رسد، در یک قرار نانوشته‌، همه به اتفاق‌نظر رسیده‌اند که اجازه دهند جناب کرونا نفسی تازه کرده و دوباره به دوران اوج و شکوفایی خود برگشته و با خیالی آسوده به عملیات تعدیل جمعیتی خود بپردازد‌!

     اینکه الان در اوج زمستان و سرمای هوا هستیم‌، آلودگی هوا هم با قدرت و صلابت روزافزون در حال خدمت‌گزاری به ریه مردم و تسهیل‌سازی ورود کوویدخان می‌باشد‌، آن سوغات انگلیسی منحوس هم در حال محکم کردن پای خود در مملکت است‌، هیچ یک نتوانستند بر عزم تصمیم‌گیران و مسؤولان و مردم همیشه در صحنه اثری گذاشته و می‌رود که حماسه آبان‌ماه تکرار شده و بساط کرونا و قرنطینه و رنگ‌های نارنجی و قرمز در سطح کشور پهن شده و الگوی جدیدی از مدیریت و کنترل به جهانیان عرضه نماییم‌!

برخی مسؤولان فرمایش کرده‌اند مردم مراقب باشند که شرایط عادی نشده و خطر در کمین است و هرگونه سهل‌انگاری باعث خوردن گل‌ طلایی شده و همه زحمت‌ها به‌باد می‌رود و اینکه ما رنگ آبی را اختراع کردیم و دستور بازگشایی مدرسه و سینما و تالار و آموزشگاه و… را دادیم‌، نباید با عادی‌سازی شرایط حساس و شکننده مهار کرونا‌، اشتباه گرفته شود‌!

     یعنی اینکه ما مسؤولان کار خودمان را می‌کنیم ولی شما به ما نگاه نکنید کاری که درست است را انجام دهید. ما دستور به آزادی و بازگشایی می‌دهیم‌، شما به روی مبارک نیاورده و سفت و محکم پروتکل و دستورالعمل‌ها را رعایت نمایید. ما از اول بهمن مدارس را باز می‌کنیم‌، شما خیال کنید که باز نکرده‌ایم‌، ما مازوت و سرب در هوا می‌فرستیم‌، شما از هوای سالم و پاک شهرها استفاده کنید‌، ما برق وگاز را قطع می‌کنیم‌، شما از آنها به حد وفور استفاده کنید‌، هنر کنترل نرخ مرغ و تخم‌مرغ و روغن خوراکی و پوشاک و مسکن و خودرو را نداریم شما همه چیز را به قیمت مصوب ارزان با کیفیت‌، بخرید‌! خلاصه شتر دیدید‌، ندیدید‌!

      به‌نظر هوشنگ‌خانی ما‌، اساساً چه معنی دارد یک ملت صبح تا شب چشمش دنبال کار دولتی‌ها و مسؤولین باشد و بخواهند از کار ایشان سر در بیاورند‌، اینکه فلان ستاد و بهمان قرارگاه چه می‌کند و چه می‌گوید و چرا سخنگو و وزیر و وکیل با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند و این همه ادعا و تأیید و تکذیب و پیچاندن برای چیست ؟!  یک ملتی گفتند یک دولتی‌، یک مردم و خلق و عوام گفتند یک آقا بالاسر و حاکمیت و از ما بهترانی، اصلاً ما را چه به دعوای این وزیر و آن وزیر‌، تیکه و طعنه‌های این قوه و آن قوه‌، عجب گیری کرده‌ایم از دست خودمان!

     ما که شخصاً تصمیم گرفته‌ایم منبعد‌، سر خود را گرفته و برویم یک گوشه به‌خاطر دل مسؤولین هم که شده‌، کرونا بگیریم و بدون گیر دادن به گرانی و آلودگی و شیرتوشیری‌، از دست‌پخت آقایان لذت برده و دعای غلیظ فرماییم‌، شما را نمی‌دانم‌!

      

                                                                        هوشنگ‌خان