تأمین نقدینگی مشکل اصلی قطعهسازان خودرو رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، گفت: در حالحاضر عدم پرداخت مطالبات قطعهسازان، یکی از مشکلات مهم این حوزه است. خودروسازان از پرداخت پول به قطعهسازان جلوگیری میکنند و همین امر میتواند باعث بروز مشکلاتی در این راستا شود. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا نجفیمنش، افزود: هیچ کمبودی در تولید […]
تأمین نقدینگی مشکل اصلی قطعهسازان خودرو
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، گفت: در حالحاضر عدم پرداخت مطالبات قطعهسازان، یکی از مشکلات مهم این حوزه است. خودروسازان از پرداخت پول به قطعهسازان جلوگیری میکنند و همین امر میتواند باعث بروز مشکلاتی در این راستا شود. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا نجفیمنش، افزود: هیچ کمبودی در تولید قطعه در داخل کشور وجود ندارد حتی مازاد تولید هم وجود دارد، بازار به موقع مطالبات را پرداخت میکند اما خودروسازان مطالبات قطعهسازان را پرداخت نمیکنند و همین عامل باعث بروز مشکلات نقدینگی برای آنها شده است. نجفیمنش، با بیان اینکه صنعت قطعهسازی مشکل نقدینگی دارد و میتوان گفت که رسماً این صنعت قفل شده است، ادامه داد: قطعهسازان مجبور هستند مواداولیه را به صورت نقد خریداری کنند و اما فروش آن به صورت نقد نیست. گاهی حتی برای خرید مواداولیه باید از قبل پیش پرداخت شود و تأمینکننده مواداولیه داخلی نیز نسبت به فروش مواد به صورت مدتدار اقدام نمیکند. وی ادامه داد: پتروشیمی، فولادمبارکه یا مس مواد خود را در بورس کالا به فروش میرسانند یا مبلغ را به صورت پیشپرداخت دریافت و سپس نسبت به ارائه مواداولیه اقدام میکنند. قطعهسازان با این شرایط به مشکل برخورد کردهاند،در حالحاضر بیشتر تأمینکنندگان مواداولیه دولتی هستند و همین امر مشکلاتی ایجاد کرده است. رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، با بیان اینکه بخشی از مشکل نقدینگی قطعهسازان و خودروسازان بالا رفتن نرخ نهادههای تولید است، گفت: بهازای واحد تولید در سال گذشته یا دو سال پیش میزان به مراتب کمتری نقدینگی نیاز بود. بنابراین نقدینگی مورد نیاز تولیدکننده از اوایل سال گذشته تاکنون سه برابر شده در صورتی که این نقدینگی را کسی تأمین نکرده و بانکها نیز نسبت به شروع دوباره عملکرد انقباضی اقدام کردهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.